مرکز مطالعات دفاعی پیشرفته واقع در آمریکا گزارشی در مورد سفر طولانی دو دستگاه مرسدس بنز زرهی میباخ اس 600 ارائه کرد که حرکت خود را از بندر روتردام هلند به روی کشتی آغاز کردند و پس از گذار از شش کشور مختلف به مقصد خود رسیدند. سی‌ان‌ان نوشت: این 2 خودرو که هر کدام 500 هزار دلار قیمت داشتند از چین، ژاپن، کره جنوبی و روسیه احتمالاً به مقصد نهایی خود پیونگ‌یانگ وارد شده‌اند. احتمالاً تنها مشتری چنین خودروهایی یک نفر بوده است.

مبداً این دو خودرو در گزارش این نهاد لو رفته است و احتمالاً تحریم‌های سازمان‌ ملل‌متحد علیه کره‌شمالی دور زده شده است. بر اساس این گزارش، کره‌شمالی از 2015 تا 2017، 191 میلیون دلار کالای لوکس تحت تحریم از 90 کشور دنیا وارد کرده است. خودروهای مرسدس میباخ پالمن به ارزش تقریبی یک میلیون دلار و نیز یک دستگاه رولز رویس از دیگر خودروهای دیده‌ شده در کره‌شمالی هستند. شرکت دایملر، مالک این دو دستگاه مرسدس به سی‌ان‌ان گفته که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه چگونه این دو خودرو به کر‌ه‌شمالی رسیده‌اند، وجود ندارد.

بر اساس این تحقیق این دو دستگاه مرسدس بندر رتردام را به مقصد دالیان چین ترک کردند و سپس به اوساکای ژاپن و بعد به بوسان کره جنوبی رفتند و از آنجا به وسیله یک کشتی  به روسیه بارگیری شده‌اند، اما بعد رهگیری کشتی ناممکن شده و وقتی کشتی به مبدا باز می‌گردد خبری از خودروها نیست.