پوتین:

روابط روسیه و آمریکا بدتر شده است

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: روابط روسیه و آمریکا روز به روز بدتر می‌شود و رو به وخامت گذاشته است. به گزارش ایرنا،‌ ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسی زبان «میر» که در کشورهای همسود پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: برعکس، روابط مسکو با پکن هر روز بیشتر می‌شود و حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سال گذشته به ۱۰۸ میلیارد دلار رسید. پوتین گفت: با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین روابط دوستانه خوبی داریم که سهم قابل‌توجهی در توسعه مناسبات دو کشور دارد زیرا که فضای اعتماد ایجاد شده است. رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از جنگ تجاری که آمریکا علیه چین به راه انداخته است، گفت: جنگ تجاری ساختار اقتصادی جهان را که در طول چند دهه بوجود آمده به هم می‌ریزد. وی ادامه داد: جنگ تجاری به همه شرکت‌کنندگان در اقدامات اقتصادی در سطح جهانی خسارت وارد می‌کند. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: روسیه در اختلافات اقتصادی آمریکا و چین ورود نخواهد کرد. پوتین گفت: حتی از دیدگاه منطقی هیچ دلیلی برای مداخله در روند مذاکرات این دو کشور نداریم، این امر اهمیت فراوان دارد.پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان همکاری شانگهای که در اواسط دهه ۹۰ میلادی شکل گرفت، در ابتدا برای حل مسائل مرزی بین روسیه و چین و برخی جمهوری‌های شوروی سابق شامل تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان بوجود آمد. وی ادامه داد: پس از آنکه این کار با موفقیت به پایان رسید و نتایج خوب به همراه داشت، شرکت‌کنندگان در این روند به این نتیجه رسیدند که این فرمت را باید حفظ کرد و به آن موقعیت سازمان داد. پوتین گفت: به این ترتیب سازمان همکاری شانگهای بوجود آمد و این واقعیت آشکار شد که اهدافی که فراروی این سازمان قرار گرفته برای تمام کشورهای منطقه اولویت دارد. به همین دلیل کشورهای زیادی به عنوان‌های مختلف که شمار آنها به ۱۸ کشور می‌رسد در سازمان شانگهای مشارکت می‌کنند.

    

سوئد، دارای بهترین ساختارهای حمایت از خانواده

بنا به پژوهشی که یونیسف در ۴۱ کشور توسعه‌یافته انجام داده است، جامعه سوئد از بهترین ساختارها و شرایط برای حمایت از خانواده برخوردار است. جامعه آلمان نیز در وضعیتی کمابیش مناسب قرار دارد. در لیستی که یونیسف، نهاد اجتماعی سازمان ملل متحد در حمایت از کودکان، ارائه داده است، سوئد در مقام اول قرار گرفته و پس از آن کشورهای نروژ، ایسلند، استونی و پرتغال قرار دارند. 

آلمان از نظر توجه به خانواده و موقعیت کودکان در مقام ششم قرار می‌گیرد. در پایان لیست کشورهای سوئیس، یونان، قبرس، بریتانیا و ایرلند قرار دارند. هنریتا فور، مدیر اجرایی بنیاد یونیسف، می‌گوید: «ما به دولت‌هایی نیاز داریم که به والدین در ایجاد فضایی شایسته برای رشد و تربیت کودکان کمک کنند.» یونیسف طرفدار آن است که پدر و مادر حداقل برای شش ماه از هر فشار و تعهدی آزاد باشند تا خود را یکسره وقف نگهداری از کودک کنند. افزون بر این هر کودک باید از بدو تولد تا سن مدرسه از توجه کافی و پرستاری شایسته برخوردار باشد. پژوهشگران در این بررسی برای مقایسه وضعیت ۴۱ کشور ثروتمند جهان به آمارها و داده‌های سال ۲۰۱۶ مراجعه کرده‌اند. 

آنها به زمان مرخصی با حقوق پدر و مادر پس از تولد بچه توجه داشته، در عین حال امکانات پرورش و بالیدن کودکان زیر سه ساله و سپس کودکان سه تا شش ساله را مورد توجه قرار داده‌اند. بنا به پژوهش یونیسف در سوئد ۳۵ هفته مرخصی تمام حقوق برای والدین در نظر گرفته می‌شود که حدود ۱۱ هفته آن به پدران تعلق می‌گیرد. در این جدول آمریکا تنها کشوری است که حق مرخصی با حقوق برای زایمان و پرورش کودک را در قوانین سراسری تضمین نکرده است.