رسانه‌های عبری گزارش دادند هیئتی از تل‌آویو دیروز (جمعه) برای مشارکت در نشست پاریس به فرانسه می‌رود. این رسانه‌ها گفتند که کابینه بنیامین نتانیاهو با اعزام هیئتی از اسرائیل برای شرکت در مذاکرات درباره آتش‌بس در غزه به پاریس موافقت کرد. روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از مسئولان اسرائیل نوشت: واشنگتن بر اسرائیل برای شرکت در نشست پاریس فشار زیادی آورد. قرار بر  این بوده که نشست پاریس روز گذشته (جمعه) با مشارکت مسئولانی از آمریکا، قطر، مصر و اسرائیل برگزار شود. هیئت رژیم صهیونیستی شامل دیوید بارنی، رئیس موساد، رونین بار، رئیس شاباک و نیتسان آلون، مسئول پرونده اسرا است. ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر در این مذاکرات شرکت می‌کنند.

منابع امنیتی اسرائیلی گزارش دادند کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به هیئت اسرائیلی اختیار برگزاری مذاکرات را داده است. قبلا در مذاکرات قاهره نتانیاهو به هیئت اسرائیلی دستور داده بود که در جلسات مذاکرات تنها گوش کنند و هیچ گفتگویی انجام ندهند. در این راستا، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه اعلام کرد که مذاکرات برت مک گورک، فرستاده رئیس جمهور آمریکا به منطقه با مسئولان مصری در قاهره و مسئولان اسرائیلی در اراضی اشغالی خوب بوده است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو سندی را درباره سیاست رژیم صهیونیستی برای روز بعد از جنگ به کابینه ارائه کرد که شامل بند بستن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) با آژانس‌های بین‌المللی دیگر است. این سند همچنین شامل ایجاد منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت با شهرک‌های اسرائیلی و ابقای نیروهای اسرائیلی در مرزهای جنوبی بین غزه و مصر است. این طرح در همین حال شامل پیشنهادهایی برای انتصاب مقامات فلسطینی‌ای که هیچگونه ارتباطی با حماس یا کشورهای دیگر ندارند، در غزه است. براساس این طرح ارتش رژیم صهیونیستی قادر خواهد بود در سرتاسر نوار غزه در دوره‌ای که آن را «دوره میانی» نامگذاری کرده‌، دست به عملیات نظامی بزند. ساکنان غزه نیز بجز بخشی که برای نظم عمومی خواهد بود،‌ غیرمسلح خواهند شد. به گفته منابع کابینه هنوز با سند نتانیاهو موافقت 

نکرده است. 

این طرح در حالی مطرح شده که منابع فلسطینی گزارش دادند در حملات شدید اسرائیل به منازل غیرنظامیان در مرکز و جنوب غزه از شامگاه پنجشنبه تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند. گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس هم اعلام کردند که تجمع نیروهای اسرائیل در جنوب محله الزیتون در شرق غزه را با خمپاره هدف قرار داده است. سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد نیروهایش تجمع سربازان رژیم صهیونیستی در محله الزیتون را با خمپاره هدف قرار دادند.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان هم تعدادی از پایگاه‌های اسرائیل و تجهیزات جاسوسی آن‌ها را هدف قرار داده است. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که چندین موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک إصبع الجلیل شلیک شد. همچنین شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل گزارش داد چندین موشک از جنوب لبنان به سمت جولان اشغالی شلیک شد. در نهایت حزب‌الله لبنان دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد پادگان معالیه گولان را با موشک هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد این حملات را در واکنش به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاها و منازل غیرنظامیان در جنوب لبنان و در حمایت از مردم و مقاومت غزه انجام داده است. مقاومت اسلامی لبنان هم‌چنین اعلام کرد در حمایت از ملت فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور آن و در پاسخ به حملات اسرائیل به روستاها و منازل غیرنظامیان به ویژه مرکز دفاع مدنی در بلیدا، مبارزان مقاومت صبح دیروز حمله هوایی را با دو پهپاد به مقر رهبری شورای منطقه‌ای در کریات شمونا 

انجام دادند.