رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که افراد مسئول ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی» و موسسه مالی «سیگنچر بانک» را محاکمه می‌کند. به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن»، تلاش کرده است با این حرف‌ها به آمریکایی‌ها اطیمنان‌خاطر دهد که ودیعه‌های آنها در امنیت است.

بایدن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: من به شدت به محاکمه مسئولان این هرج و مرج و ادامه تلاش‌های‌مان برای تقویت نظارت و سازماندهی بانک‌های بزرگ پایبند هستم تا دیگر در  چنین وضعیتی گرفتار نشویم.  وی افزود: ملت آمریکا و شرکت‌های آمریکایی می‌توانند مطمئن باشند که ودیعه‌های بانکی آنها هر گاه به آنها نیاز داشته باشند موجود است.

«سیلیکون ولی»، بانک حامی استارت‌آپ‌های حوزه فناوری به ویژه فناوری‌های مالی و فعال در زمینه رمزارزها اواخر هفته گذشته و تنها ظرف ۴۸ ساعت ورشکست شد و نه تنها مشتریان، سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خود را شوکه کرد، بلکه بازار پولی و مالی ایالات متحده را نیز با نگرانی از سرایت بحران مالی به سایر بانک‌ها مواجه کرد.

ورشکستگی این بانک که برخی شرکت‌های اعطاکننده وام بر پایه ارزهای دیجیتالی همچون بلاک‌فای و نیز تعدادی از شرکت‌های منتشر کننده ارز‌های دیجیتالی از جمله سپرده‌گذاران آن به شمار می‌رفتند، صبح جمعه قطعی شد و این بانک از سوی نهاد فدرال تنظیم مقررات بانکی تعطیل و تحت کنترل گرفته شد.