خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که شی‌ جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین برای دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

بنا به گزارش رویترز، سفر هفته آینده رئیس‌جمهوری چین به مسکو و دیدار با همتای روس خود زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، انجام می‌شود. پیشتر وال‌استریت ژورنال پیش‌بینی کرده بود که دیدار شی‌ جین‌پینگ از مسکو در ماه آوریل یا اوایل ماه مه انجام شود. سفر شی‌ جین‌پینگ به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین در حالی انجام می‌شود که چین پیشتر با رونمایی از یک طرح پیشنهادی برای حل و فصل مناقشه جاری در اوکراین بر آمادگی این کشور برای میانجی‌گری میان مسکو و کی‌یف تأکید کرده بود.

حمایت دیپلماتیک چین از روسیه باعث شده است که کشورهای غربی نسبت به میانجی‌گری بی‌طرفانه پکن در جنگ اوکراین تردید داشته باشند.

منابع آگاه رویترز که به علت «حساسیت موضوع» تمایل نداشتند هویت‌شان فاش شود به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره نکرده‌اند. دولت‌های چین و روسیه تا این لحظه، واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

پکن و مسکو در فوریه سال ۲۰۲۲ و پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین بر همکاری «بدون محدودیت» در همه زمینه‌ها با یکدیگر تأکید کردند.