سخنگوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه گروه «داعش»، اعلام کرد که بیش از 600 داعشی طی عملیات‌های انجام شده در سال 2022، کشته شدند.

شبکه رسانه‌ای کُردی «رووداو» به نقل از راشل جفکات، در اظهاراتی افزود که در عملیات‌های ائتلاف بین‌المللی در سال جاری، 374 عضو این گروه نیز دستگیر شدند.

به گفته این مقام نظامی، ائتلاف بین‌المللی در طول سال آینده نیز حمایت از شرکای خود در راستای تعقیب هر چه بیشتر گروه «داعش» را ادامه خواهد داد.

«داعش» که در سال 2014 کنترل مناطق وسیعی در سوریه و عراق را در دست گرفت، اولین شکست خود را در سال 2017 در عراق و سپس در سال 2019 در سوریه تجربه کرد و تمام مناطق تحت کنترل خود را از دست داد.

با این حال، هسته‌های پنهان آن همچنان در حال انجام حملات، هرچند محدود، در این دو کشور، است. حمله «داعش» به زندان «غویران» واقع در شهر حسکه سوریه، یکی از شدیدترین حملاتی است که این گروه تروریستی در سال 2022 و مشخصا در بیستم ژانویه گذشته انجام داد که منجر به کشته‌شدن نزدیک 140 عضو نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» شد.

این حمله «داعش» که به هدف آزاد کردن زندانیان خود از زندان «غوران» انجام شد، منجر به کشته‌شدن حدود 374 نفر از اعضای آن، اعم از عاملان حمله و زندانیان شد. صدها تن از اعضای زندانی‌شده «قسد» نیز موفق به فرار شدند که تعداد آنها حدود 800 نفر تخمین زده شده اما تاکنون شمار دقیق فراریان مشخص نشده است.