اسحاق هرتسوگ، رئیس‌‌جمهور اسرائیل برای اولین بار به بحرین سفر کرد. او روز یک‌شنبه ۴ دسامبر (13 آذر)وارد فرودگاه منامه شد. بحرین اولین مقصد سفر دوروزه هرتسوگ به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش دویچه‌وله‌ فارسی، رئیس جمهور اسرائیل در فرودگاه منامه مورد استقبال وزیر خارجه بحرین و مامور ویژه این کشور در امور اسرائیل قرار گرفت.

هرتسوگ را در این سفر یک هیأت صنعتی و تجاری همراهی می‌کنند. این اولین سفر یک مقام ارشد اسرائیلی به بحرین است.

رئیس جمهور اسرائیل پیش از این سفر از آن به عنوان «یک قدم تاریخی دیگر در روابط میان اعراب و اسرائیل» نام برد و هدف آن را بیش از هرچیز «پیام صلح در منطقه» دانست. هرتسوگ همچنین با اشاره به امضای توافق ابراهیم با چند کشور عربی، ابراز امیدواری کرد که کشورهای بیشتر و بیشتری به چرخه صلح با اسرائیل بپیوندند.

نمایندگانی از سازمان نوآوری اسرائیل، استارت‌اپ مرکزی ملی، موسسه صادرات اسرائیل و دیگر مقامات تجاری، هرتسوگ را در این سفر همراهی می‌کنند.

هرتسوگ امروز دوشنبه پنجم دسامبر به امارات متحده عربی می‌رود و با محمد بن‌زاید آل نهیان حاکم ابوظبی دیدار خواهد کرد. در جریان این ملاقات دو کشور درباره همکاری در فضا با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد.

هرتسوگ همچنین در فوروم فضایی ابوظبی، مجمعی درباره سیاست اکتشاف فضایی که با حضور نارندرا مودی، نخست وزیر هند همراه است، شرکت خواهد کرد. در آستانه سفر هرتسوگ به اسرائیل، گروه‌های مخالف دولت بحرین دست به تظاهرات زده و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.