نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو با ارسال پیام شدید اللحنی خطاب به جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه تهدید کرد، در صورت تداوم اجرای عملیات‌های امنیتی در کرانه باختری، این رژیم علیه حماس وارد عمل خواهد شد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی خطاب به حماس اعلام کرد، در صورت تداوم اجرای عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری، خبری از آتش‌بس در غزه نخواهد بود.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک مسئول امنیتی نوشت، نتانیاهو در گفت‌وگو با فرماندهان ارتش صهیونیستی در مقر وزارت جنگ رژیم اشغالگر قدس در کریاه گفت، اوضاع امنیتی و تحولات اخیر پس از تیراندازی در نزدیکی شهرک گفعات آساف، هلاکت دو نظامی صهیونیست و زخمی شدن دو نفر دیگر را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین شبکه ۱۴ اسرائیل اعلام کرد، یک مسئول ارشد این رژیم از ارسال پیامی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توسط نتانیاهو خبر داد، این پیام درباره حوادث کنونی در کرانه باختری است.

وی گفت، در این پیام آمده است، سازمان‌های امنیتی فلسطین باید اقداماتی برای ممانعت از تشدید تنش در کرانه باختری اتخاذ کنند.

نتانیاهو اعلام کرد: وضعیت کنونی غیرقابل قبول است و اجازه نخواهیم داد ادامه یابد.

به‌رغم موضع مخالف آمریکا و سازمان ملل، نایب‌رئیس کنست این‌بار خواستار ترور محمود عباس و بریدن سر رهبران حماس شد

سیاست‌مداران اسرائیلی در اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه فلسطینی‌ها با هم به رقابت می‌پردازند و دعوت به گرفتن انتقام از فلسطینی‌ها و رهبران‌شان را مطرح می‌کنند. این بار یک عضو کنست پارلمان اسرائیل گفته است، باید محمود عباس و معاونش محمود العالول را ترور کرد.

اورن حازان، نایب‌رئیس کنست رژیم صهیونیستی و عضو حزب تندروی لیکود در اظهاراتی گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود العالول، معاون رئیس جنبش فتح باید ترور شوند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حازان خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آقای نتانیاهو، شما امروز نخست‌وزیر دولت اسرائیل هستید و شما باید آماده تلافی باشید. تخریب منازل و تعقیب موش و گربه‌ها در پشت خرابه‌ها سودی ندارند و باید انتقال فلسطینیان از مکانی به مکان دیگر را متوقف و سیاست ترور را از سر بگیرید.

وی در اظهارات خصمانه خود علیه رهبری فلسطین گفت: ما باید سرهای رهبران حماس را قطع کنیم و سرهای بریده آن‌ها را در چاه‌های عمیق بیندازیم به جای این‌که مدام جوانانمان را به خاطر عملیات آن‌ها دفن کنیم. من ترجیح می‌دهم فاشیست و نژادپرست توصیف شوم به جای این‌که برادران و خواهران‌مان را دفن کنیم.

این در حالی است که ده‌ها تن از شهرک‌نشینان عصر پنج‌شنبه (22 آذر ماه) در نزدیکی شهرک جفعات اساف واقع در شرق رام‌الله تجمع کردند و با آتش زدن تصاویر محمود عباس خواستار ترور وی شدند.

در همین راستا، عبدالإله الاتیری، عضو شورای انقلابی جنبش فتح در واکنش به اقدامات تحریک آمیز اسرائیل برای ترور محمود عباس خاطرنشان کرد: جنبش فتح و ملت فلسطین با تمام قدرت و با تمامی ابزارهای لازم با رژیم اشغال‌گر مقابله خواهند کرد.

سازمان ملل نیز به این دعوت به ترورها واکنش نشان داد و پوسترهایی که افراط‌گرایان اسرائیلی در کرانه باختری برای تحریک به ترور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نصب کرده بودند را اقداماتی غیرمسئولانه توصیف کرد.

فرحان حق، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: هرگونه تهدید به ترور رؤسای کشورها اقدامی غیرمسئولانه است.

وی افزود: آ‌‌ن‌چه از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم این است که میزان شدت سخنان خصمانه را کاهش دهند.

فرستاده ترامپ نیز در توئیتی به زبان عربی هرگونه تحریکات علیه محمود عباس را محکوم کرد.

جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه پس از انتشار پوسترهایی در کرانه باختری در زمینه تهدید به ترور محمود عباس آن را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی منزل خانواده یک اسیر فلسطینی را منهدم کرد

ارتش رژیم صهیونیستی در روز شنبه (24 آذر ماه) ساختمانی که خانواده‌های شش اسیر فلسطینی در اردوگاه الامعری در جنوب رام الله در کرانه باختری در آن‌جا سکنی داشتند را منفجر و منهدم کردند.

به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای رژیم صهیونیستی منزل خانواده اسلام ابوحمید در اردوگاه الامعری در شهر رام الله را منفجر کردند. این خانه شامل یک ساختمان چهار طبقه در اطراف اردوگاه مذکور بود. نیروهای اسرائیلی این ساختمان را از داخل بمب‌گذاری کرده بودند. در جریان این عملیات جوانان فلسطینی با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند که به زخمی شدن ده‌ها فلسطینی منجر شد.

جوانان فلسطینی به سمت نیروهای اسرائیلی که به اردوگاه یورش بردند، سنگ پرتاب کردند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حدود ۶۰ تن در این درگیری‌ها زخمی و دچار مسمومیت شدند.

در ساعت یک بامداد حدود ۲۰۰ سرباز اسرائیلی با کمک بیش از ۳۰ دستگاه تجهیزات نظامی خانه خانواده ابو حمید را محاصره کردند در حالی که ده‌ها تن در هم‌بستگی با این خانواده در داخل ساختمان تحصن کرده بودند.

اما نیروهای اسرائیلی به ساختمان یورش بردند و با ۳۰ خودروی نظامی به سمت تحصن‌کنندگان رفتند و برخی را بازداشت و برخی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و گاز اشک‌آور به داخل منزل شلیک کردند تا آن‌ها را مجبور به خروج کنند.

نیروهای اسرائیلی ده‌ها خانواده فلسطینی از جمله افراد مسن و کودکان را مجبور به ترک منزل کرده و آن‌ها را به ورزشگاهی در خارج از اردوگاه منتقل کردند و آن‌ها را برای ساعاتی طولانی در سرما نگه داشتند. بعد از آن هلال احمر اجازه یافت زنان و کودکان را به مقر خود ببرد.

بسیاری از کودکان و افراد مسن به دلیل ماندن در سرمای شدید حالشان وخیم شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

نیروهای اسرائیلی اقدام به کتک زدن کادر خبری کرده و آن‌ها را از محل دور ساختند.

لطیفه ابو حمید ۷۰ ساله مادر این شش برادر اسیر فلسطینی می‌گوید، تخریب خانه اقدامی انتقام جویانه است چرا که دستگاه قضایی اسرائیل با دو درخواست علیه نابودی منزل‌شان مخالفت کرد.

مقامات اسرائیل مدعی هستند زمینی که ساختمان در آن بنا نهاده شده مصادره شده در حالی این زمین متعلق به آژانش آنروا است.

یک مسئول جنبش جهاد اسلامی فلسطین در رام الله این اقدام را جنایت‌ جنگی دانست و گفت سیاست‌های خصمانه اسرائیل هرگز اراده فلسطینی را نخواهد شکست. این مسئول بر ادامه درگیری و مقابله با دشمن تأکید کرد.

نبیل دیاب، از رهبران فلسطینی گفت: رژیم اشغالگر فکر می‌کند می‌تواند با انهدام منازل مبارزان فلسطینی اراده آن‌ها را از بین خواهد برد اما در توهم به سر می‌برد.