منابع خبری فلسطین از حملات هوایی گسترده اسرائیل به مواضعی در نوار غزه خبر دادند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی شهاب بامداد جمعه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را به یکی از مواضع مقاومت فلسطین در اردوگاه «المغازی» در نوار غزه انجام دادند. طبق این گزارش، درپی این حملات صدای چند انفجار در نوار غزه به گوش رسید.

خبرگزاری شهاب همچنین اعلام کرد که حملات بامداد دیروز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه منجر به قطعی برق در اردوگاه المغازی شد.

ارتش اسرائیل مدعی است که این حملات در پاسخ به شلیک سه فروند موشک از نوار غره به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه «غلاف غزه» انجام شده‌اند. گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با اعلام خبر حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه پایگاه «گردان ۱۳» تاکید کرد سامانه پدافند هوایی حماس به رویارویی با این حمله هوایی برخاسته است. گردان‌های مزبور روز جمعه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سپیده دم جمعه با ریختن بمب‌های بسیار پایگاه مزبور واقع در ورودی ارودگاه «المغازی» را هدف قرار داد. بیانیه یاد شده تاکید کرد: گردان‌های عزالدین قسام همواره نوک پیکان دفاع از ملت و سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند و با تجاوزگری دشمن ددمنش به هر نقطه ای در فلسطین مقابله خواهد کرد.