عربستان سعودی می‌گوید که یک میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش شبکه العربیه عربستان، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی روز پنج‌شنبه سوم شهریور با همتای پاکستانی خود گفته است که این سرمایه‌گذاری در راستای کمک به اقتصاد و مردم پاکستان خواهد بود. این سرمایه‌گذاری با دستور مستقیم سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، انجام می‌شود.

این گزارش دقیقا اشاره نکرده که سرمایه‌گذاری در چه بخش‌هایی خواهد بود اما روزنامه داون، چاپ اسلام‌آباد، روز چهارشنبه اعلام کرده بود که کمیته محاسبات عمومی گزارش داده است عربستان در نظر دارد هشت میلیارد دلار برای ساخت یک پالایشگاه در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

پاکستان ۷۰ درصد از محصولات نفتی مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند.

تصمیم عربستان به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای تقویت اقتصاد پاکستان ۲۰ روز بعد از اعلام امارات متحده عربی برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در بخش‌های مختلف اقتصاد پاکستان از جمله گاز، زیرساخت‌های انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، بهداشت، تکنولوژی کشاورزی و بیوتکنولوژی منتشر می‌شود.

پاکستان روابط سنتی بسیار نزدیکی با عربستان و متحد اصلی این کشور در منطقه، امارات، دارد.

در همین راستا چندی پیش،‌ روزنامه آمریکایی وال‌‌استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی برای نخستین بار آشکارا در اسرائیل سرمایه‌‌گذاری می‌‌کند. به نوشته این روزنامه، دست‌‌کم دو میلیارد دلار پول سعودی به بنیاد مالی جرد کوشنر به نام «افینیتی پارتنرز» انتقال خواهد یافت و محمد بن‌‌سلمان، ولیعهد عربستان که در عمل حاکم کشور است، این سرمایه‌‌گذاری را تایید کرده است.