پلیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (یازدهم آذر ماه) اعلام کرد که مدارک لازم برای محکوم کردن بنیامین نتانیایهو، نخست‌وزیر این رژیم در جریان تحقیقات فساد را در اختیار دارد.

بر اساس اعلامیه پلیس، مقامات شواهدی در مورد تقلب، رشوه و سواستفاده از اعتماد در ارتباط با این فرد پیدا کرده‌اند.

پلیس همچنین اعلام کرد که مدارک کافی برای متهم کردن سارا نتانیاهو، همسر وی را نیز دارد. اتهامات سارا نتانیاهو شامل تقلب، دریافت رشوه و دستکاری در روند تحقیقات می‌شود.

این پرونده که با نام پرونده 4000 شناخته شده است،‌ یکی از بزرگ‌ترین اتهاماتی است که رهبر رژیم صهیونیستی و افراد نزدیک به وی با آن‌ مواجه هستند.

 این پرونده در مورد ارتباطات بین وزارت ارتباطات در زمان نتانیاهو و شرکت بیضق می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که قوانین پیچیده نتانیاهو منجر به سود رسی 280 میلیون دلاری به شاو الوویچ، سهامدار عمده بیضق و دوست نتانیاهو شده است.

 به گفته دادستانی، در عوض الوویچ پوشش خوب خبری را برای نتانیاهو در سایت والا نیوز که تحت نظارت الوویچ است، به ارمغان آورده است. پلیس همچنین گفته است که شواهد کافی برای محکومیت الوویچ با اتهام رشوه و دخالت در تحقیقات و جرایم مالی را در اختیار دارد. نتانیاهو و الوویچ، هر دو این اتهامات را رد کرده‌اند. 

در واکنش به یافته‌های پلیس، نتانیاهو گفت: اظهارات پلیس علیه من و همسرم برای هیچ‌کس شگفت‌انگیز نبوده است. این اتهامات از پیش برنامه‌ریزی شده بود و بر همین اساس اطلاعات آن درز کرده بود و از ابتدا مشخص بود که چه چیزی منتشر می‌شود.

پلیس همچنین اعلام کرده بود که شواهد کافی در اختیار دارد که می‌تواند نتانیاهو را در دو پرونده دیگر به تقلب و رشوه خواری محکوم کند. تصمیم نهایی در این مورد با دادستان عمومی رژیم صهیونیستی است.