روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت، سفر کوتاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه که به دیدار با ولادیمیر پوتین اختصاص داشت با یک سری مطالبات اسرائیل از مسکو همراه بود که نتایج این دیدار را می‌توان در تمدید مهلت تداوم حملات این رژیم به سوریه از سوی روسیه خلاصه کرد. این روزنامه نوشت، با توجه به تداوم محافظه کاری آمریکا  درقبال پیشنهادات اسرائیل درباره چگونگی مقابله با به اصطلاح تهدید ایران، تل‌آویو نیاز بیشتری به تأثیرگذاری بر مواضع طرف‌های مختلف بین‌المللی مرتبط با این پرونده جهت تامین منافع خود دارد. در این زمینه، اولین سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه مورد خوانش قرار گرفته که نتایج آن نمی‌تواند از تمدید مهلت روسیه به اسرائیل برای ادامه تجاوزات خود در سوریه با روند و سطح فعلی فراتر برود.

طبق گزارش‌های منابع اسرائیلی، بنت به دنبال مذاکره با پوتین درباره تهدید ایران علیه اسرائیل به همراه طرح برخی خواسته‌ها از مسکو بود؛ اما نتایج این مذاکرات هنوز روشن نشده و برآوردها درباره آن اندک است؛ اما اظهارات پوتین اشاره روشنی به وجود برخی اختلافات با طرف اسرائیلی و در مقابل توافق برسر بسیاری از مسائل دوجانبه دارد که این موضوع سزاوار بررسی مفاهیم آن است. در ترجمه عملی این بندها سه مفهوم وجود دارد؛ اول تلاش برای جلب رویکرد روسیه که تا حد زیادی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران با این کشور یکسان است، زیرا مسکو در کنار تهران و در برابر رویکرد آمریکایی- غربی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵  تلاش می‌کند. روشن است که تل‌آویو به تغییر کلی موضع روسیه اهتمام می‌ورزد یا آن را وادار می‌کند تا جایی‌که ممکن است تغییر کند، حتی اگر تا حدی با موضع اسرائیل همسو شود؛ اما نتیجه‌ای که تل‌آویو قرار است در اینجا به دست آورد بسیار کم است یا حتی وجود ندارد. آنچه بنت و پیش از آن بنیامین نتانیاهو و بطور کلی دستگاه اسرائیلی نتوانستند با طرف آمریکایی کسب کنند، بدیهی است که دستیابی به آن با طرف روسی غیرممکن است، به ویژه در سایه اختلاف در رویکرد، نفوذ و همچنین انگیزه‌های دو طرف.

در مفهوم دوم، تلاش برای تقویت نفوذ و تاثیرگذاری در رویکرد تقریبا بی‌طرف روسیه (که اخیرا به اسرائیل نزدیکتر از ایران به نظر می‌رسد) در قبال نفوذ ایران در منطقه نشأت می‌گیرد، تا برتری هر چند نسبی برای اسرائیل در برابر تهران ایجاد کند. اگرچه این برتری مورد انتظار به صورت مادی نیست؛ اما اسرائیل به عقب نشینی ایالات متحده از رویکرد افراطی علیه جمهوری اسلامی توجه دارد.

تا اینجا، اوضاع همچنان یکسان است، به ویژه در خصوص توانایی اسرائیل برای مانور تهاجمی در عرصه سوریه که بنت آرزوی تثبیت و تقویت آن را دارد. ممکن است آخرین نکته، مهمترین مساله در این سفر باشد، به ویژه با توجه به سیگنال‌های اخیر روسیه درباره احتمال تغییر قواعد درگیری در سوریه و این بحث که آنچه قبلاً اسرائیل مجاز به انجام آن بود در آینده نزدیک اینطور باقی نخواهد ماند. از این رو، سومین مفهوم سفر بنت به روسیه -که مایل است ضرب الاجل این مانور را تمدید کند- مطرح می‌شود. این نتیجه‌ای است که  با توجه به احتمال اتخاذ اقداماتی از سوی روسیه برای محدود کردن یا اجازه به ادامه حملات علیه سوریه باید پیگیری شود. اگرچه برآوردها نشان می‌دهند که اجازه داده می‌شود حملات با همان روند و سطح فعلی در این مرحله ادامه یابد. در همین راستا، درخواست اسرائیل نمود می‌یابد که در تل‌آویو مقرر  شد طی دیدار بین بنت و پوتین مطرح شود. بطوریکه چند روز پیش در رسانه‌های عبری درباره آن صحبت شد که مسکو باید برای اخراج ایران از جنوب سوریه به ویژه جولان تلاش کند.