هراس بر تن اشغالگران فلسطین

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ژنرال «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد ارتش این رژیم دست‌کم در مدت باقیمانده تا انتخابات به دنبال گشودن جبهه نبردی علیه حماس نیستند و نظر «نداف آرگمن»، رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) هم از دیدگاه آنها دور نیست در سال جاری یک تک‌تیرانداز فلسطینی به سمت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شلیک کرد که به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یکی دیگر از آنها منجر شد

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند، تل آویو بیم این را دارد در شرایط ملتهب مرزهای سرزمین‌های اشغالی با نوار غزه، حماس با حمله به یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین، طی یک عملیات راهبردی، یک یا چند نظامی ارتش این رژیم را به اسارت بگیرد.

سایت خبری رژیم صهیونیستی «واللا» به‌نقل از منابع امنیتی مطلع در تل‌آویو نوشت: چالش ارتش این رژیم در برابر تظاهرات در مرزهای نوار غزه به یک فعالیت امنیتی پایدار نظیر ماموریت حفاظت از شهرک‌ها یا باز کردن جاده‌ها مبدل شده‌ است.

این سایت عبری‌زبان افزود: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ژنرال «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد ارتش این رژیم دست‌کم در مدت باقیمانده تا انتخابات به دنبال گشودن جبهه نبردی علیه حماس نیستند و نظر «نداف آرگمن»، رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) هم از دیدگاه آنها دور نیست.

به نوشته واللا این منابع تاکید کردند در واقع این تنها آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ کابینه است که اعتقاد دارد، راه حل مشکلات در نوار غزه توسل به فشار نظامی است.

این سایت صهیونیستی افزود، همه منتظر آمدن زمستان هستند تا آنچه منابع تل‌آویو سطح خشونت و تروریسم مردمی در طول مرز غزه خواندند، کاهش پیدا کند یا زمان برگزاری انتخابات که انتظار می‌رود فوریه سال آینده میلادی (بهمن 97) باشد، فرا‌‌ رسد و تا آن زمان مردم رژیم صهیونیستی باید به تصاویر ستون‌های دود غلیظ، تلاش‌های فلسطینیان برای نفوذ و پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز یا فرستادن بالن‌های آتش‌زا به جنوب سرزمین‌های اشغالی عادت کنند.

به نوشته واللا این بدان معنا نیست که رهبری حماس بر سطح التهاب مرزی کنترلی ندارد، بلکه این رهبران حماس هستند که برپایی تظاهرات در نوار مرزی و فرستادن بالن های آتش‌زا را ساماندهی می‌کنند، موضوعی که از دیدگاه دیپلمات‌های خارجی کاری مردمی و خودجوش است. با وجود اینکه ده‌ها هزار هکتار در آتش این درگیری‌ها سوخته است، به اعتراف این منابع امنیتی، حماس در جنگ روانی هم استادانه عمل کرده است.

این سایت خبری به نقل از منابع امنیتی تل‌آویو با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از کشته شدن شمار بیشتر نظامیان رژیم صهیونیستی به دست حماس گفت: در سال اخیر یک تک‌تیرانداز فلسطینی به سمت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شلیک کرد که به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یکی دیگر از آنها منجر شد.

به نوشته این سایت خبری اما خطرناک‌ترین مساله، تشخیص فرصت عملیاتی و اجرای یک عملیات استراتژیک مانند ربودن یک سرباز است؛ مسیر رسیدن به جنگ بسیار کوتاه است، حتی اگر تمام اعضای کابینه علاقه‌مند به آن نباشند.

این منابع در گفت‌وگو با واللا وضعیت مرزهای سوریه و لبنان و سراسر کرانه باختری را هم منشا نگرانی برای رژیم صهیونیستی خواندند و گفتند: تظاهرات در نوار مرزی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در بیروت، دمشق و کرانه‌باختری تحت فشار و ضعیف است.

به نوشته واللا، منابع امنیتی در تل‌آویو همچنین گفتند، سوال بزرگ این است که در این دوره خاص چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا مصر از طرح جدیدی برای سازش خبر می‌دهد، یا برپایی یک تظاهرات خشونت‌آمیز از حیث بزرگی آن در مرزهای نوار غزه رژیم صهیونیستی را وادار به نشان دادن عکس‌العملی دردناک می‌کند.

در همین راستا «رون بن یشای»، تحلیلگر مسائل امنیتی در سایت خبری عبری زبان (YNET) معتقد  است، یکی از ماموریت‌های اصلی ژنرال آفیف کوخافی که به‌عنوان فرمانده کل ارتش رژیم صهیونیستی انتخاب شده، ایجاد یک راهبرد جدید این رژیم برای حفظ امنیت در جبهه جنوبی با وجود مقاومت فلسطین در نوار غزه است و این راهبرد باید مبتنی بر تعمیق روابط امنیتی و سیاسی قوی با مصری‌ها باشد.

به گفته بن یشای، اسارت گلعاد شایت در سال 2006 یکی از شکست‌های بزرگ ژنرال کوخافی است، چون عملیات ربودن شایت زمانی صورت گرفت که کوخافی مسئول آنچه یگان غزه ارتش رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود بوده است.

این تحلیلگر صهیونیست که رابطه نزدیکی با نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی دارد افزود: ماموریت دیگر کوخافی که اهمیت آن از اولی کمتر نیست، ایجاد شیوه‌ها و ابزارهای نظامی برای ممانعت از استقرار ایران در سوریه و منع حزب‌الله و ایران از گشودن جبهه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی در بلند‌ای‌ جولان سوریه است؛ موضوعی که برای سطوح امنیتی و سیاسی در تل‌آویو بسیار نگران کننده است.

رژیم صهیونیستی اخیرا از طریق یک واسطه فرانسوی به دولت لبنان نیز هشدار داده بود که یا کارخانه‌های موشک‌سازی حزب‌الله را برچیند یا خود علیه آنها اقدام نظامی می‌کند.

بر این اساس، صهیونیست‌ها از فرستاده خود خواسته‌اند که این پیام را به «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان انتقال دهند و گفت که تل‌آویو تمایل دارد صبر کند و ببیند که آیا دولت لبنان خود درباره این کارخانه اقدامی می‌کند یا نه.

با در نظر گرفتن این گزارش‌ها به نظر می‌رسد بخشی از ادعای نگرانی صهیونیست‌ها در واقع یک شوی تبلیغاتی برای مظلوم‌نمایی در جامعه جهانی باشد.