ترامپ که روز جمعه (چهارم آبان) اظهار نظرهای عجیب و غریبی در مورد توئیتر کرده بود جوابش را گرفت. وی که در مورد شبکه‌های اجتماعی محبوب خود سخن می‌گفت، زمانی که صحبت از توئیتر به میان آمد، طبق معمول اقدام به بیان صحبت‌های عجیب و غریبی کرد و ادعاهای اشتباهی را در مورد کاهش شدید دنبال کنندگان خود در توئیتر اظهار داشت.

پیش‌تر ترامپ تهدیدهایی را علیه شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده بود و با لحنی شدید به آنها هشدار داده بود که پا در عرصه سیاست نگذارند. اما با وجود جوابیه‌های شفاف این شبکه‌ها همچنان شاهد چنین موضع‌گیری‌هایی از سوی ترامپ علیه شبکه‌ها هستیم. 

ترامپ روز جمعه پس از کشف چندین بسته بمب ارسالی به وسیله پست به دموکرات‌هایی که ترامپ‌ را بارها در صحبت‌هایشان مورد انتقاد قرار داده بودند، نوشت: توئیتر افراد زیادی را از خیل طرفداران من حذف کرده است و از آن مهم‌تر، آنها کاری کرده‌اند که پیوستن به لیست طرفداران من را سخت‌تر کرده است. آنها رشد دنبال کنندگان را تا جایی خفه کرده‌اند که این موضوع بر همگان آشکار شده است. چند هفته قبل این رشد مثل یک موشک بالا می‌رفت، حالا شبیه یک بادکنک کوچک شده است. یک تبعیض کامل یا تمام!

در واقع مشخص نیست که ترامپ دقیقا به چه چیزی اشاره می‌کند. در ماه ژوئیه (خرداد‌ماه) توئیتر دست به حذف گسترده اکانت‌های مشکوک زد تا جلوی ترول‌ها یا هرز نگاره‌ها و ربات‌ها و اکانت‌های قلابی را بگیرد که در نتیجه نزدیک به 200 هزار نفر از دنبال کننده‌های ترامپ کاسته شد؛ که این مقدار بسیار کمتر از میزان کاهش دنبال کنندگان کسانی بود که شخصیت‌های مطرح توئیتر به شمار می‌روند. به طور مثال اوباما در آن زمان 2 میلیون دنبال کننده از دست داد.

از آن زمان تا کنون ترامپ نزدیک به 2 میلیون دنبال کننده در توئیتر به دست اورده بود و اظهار نظرهای جدید ترامپ معلوم نیست که به چه موضوعی اشاره دارد؛ چرا که در چند هفته اخیر هیچ دنبال کننده‌ای از اکانت وی حذف نشده است.

توئیتر به نرمی در پاسخ به توئیت ترامپ واکنش نشان داد و توضیح داد که چرا این اکانت‌ها از سرویس این شبکه اجتماعی حذف شده‌اند: تمرکز ما بر سلامت خدمات است، که این کار نیازمند حذف اکانت‌های تقلبی و اکانت کسانی است که اقدامات مخرب انجام می‌دهند. در ادامه بیانیه این شرکت آمده است: بسیاری از اکانت‌های افراد برجسته شاهد افت ناگهانی دنبال کنندگان در نتیجه این اقدام بودند. اما نتیجه اینکار این است که مطمئن شوند دنبال کنندگانشان افراد واقعی هستند.

اتهامات در مورد تبعیض علیه احزاب محافظه‌کار یک اتفاق معمول در بین راستگراها است. دقیقا بعد از توئیت روز جمعه ترامپ، مایک هاکبی، کاندیدای سابق ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، در توئیتی حرف‌های ترامپ را باز نشر کرد.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در توئیتر نوشت: همین اتفاق برای اکانت من هم افتاد و این مسئله اتفاقی نیست یا آنکه بر اساس صداقت توئیتر حذف اکانت‌های تقلبی باشد. آنها عمدا صداهایی که در جبهه لیبرال‌ها نیست را حذف می‌کنند. زمان آن رسیده که کنگره آن را بررسی کند. اظهار نظرهایی هم با همین مضمون در مورد دیگر پلت‌فرم‌های آنلاین از جمله فیس‌بوک و گوگل منتشر شد.

در ماه آگوست (مرداد ماه) ترامپ تهدید کرد که علیه غول‌های تکنولوژی اقدام خواهد کرد و عنوان کرد که آنها در منطقه‌ای پر دردسر بازی می‌کنند و اینکه آنها باید مراقب باشند.

او افزود: گوگل سودهای بسیاری از جمعیت گسترده‌ای به دست آورده است و من فکر می‌کنم که این موضوع بسیاری جدی است که اتهامات جدی در پی دارد. بهتر است که آنها مراقب باشند چرا که آنها نمی‌توانند اینکار را با مردم بکنند.