رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین پایگاه نظامی جنبش حماس را در نوار غزه بمباران کردند.  به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی در چندین حمله، پایگاه‌های مقاومت فلسطین در «بیت لاهیا» واقع در شمال نوار غزه، شرق منطقه جبالیا، شمال و مرکز نوار غزه و جنوب خان یونس را هدف قرار دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پیشتر پایگاه‌هایی را در جنوب نوار غزه هدف قرار داده بودند. طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی در غزه اعلام کردند، صدای انفجارهای مهیبی در نتیجه هدف قرار دادن یکی از پایگاه‌های نظامی وابسته به گروه‌های مقاومت فلسطین در منطقه «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه به گوش رسید. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی مدعی شد که ارتش این رژیم در واکنش به پرتاب بالون‌های حامل مواد آتش‌زا، مراکز متعلق به جنبش حماس را در نوار غزه هدف قرار داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه پس از این حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های وابسته به جنبش حماس به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی حالت آماده باش کامل اعلام کرده و دستور داده که ارتش خود را برای همه سناریوها از جمله از سرگیری درگیری در غزه آماده کند.

در همین راستا منابع فلسطینی اعلام کردند که یک پهپاد متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت فلسطین صبح روز گذشته (جمعه) ساقط شده است. شبکه الاقصی نیز گزارش داد، مقاومت فلسطین یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب شهر غزه سرنگون کرد. این شبکه فلسطینی همچنین گزارش داد، عملیات ساقط کردن پهپاد رژیم صهیونیستی، همزمان با حملات این رژیم به نوار غزه و هدف قرار دادن پایگاه‌های گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس انجام شد. در همین حال گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند، هرگز اجازه تغییر قواعد درگیری و تحمیل معادله‌های جدید از سوی دشمن صهیونیستی را نخواهند داد.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد: در صورت ارتکاب هرگونه حماقت رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت از جمله گردان‌های قسام، همچون سدی محکم از ملت و مقدسات خود دفاع می‌کنیم. برهوم تاکید کرد: مقاومت قهرمان، قوانین و ماهیت جنگ را تعیین می‌کند و ما همچنان در سایه نبرد «شمشیر قدس» قرار داریم. معادله قدس در کانون درگیری قرار دارد و دشمن صهیونیستی چیزی در مقاومت ما نخواهد یافت مگر آنچه که به آن لطمه بزند. وی همچنین تصریح کرد: دفاع از ملت فلسطین یک وظیفه ملی، دینی و اخلاقی است. در همین راستا، کمیته‌های مقاومت مردمی اعلام کردند: اتاق عملیات مشترک، همیشه در حال برگزاری نشست‌هایی برای پیگیری تحولات و بررسی و ارزیابی موقعیت میدانی است. ما هرگز اجاره تداوم حملات و جنایت‌ها علیه ملت فلسطین را نخواهیم داد. کمیته‌های مقاومت فلسطین همچنین اعلام کردند، صهیونیست‌ها با حمله به نوار غزه در پی بالا بردن روحیه سربازان خود و تحقق یک پیروزی کمرنگ هستند. از سوی دیگر جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی، حملات رژیم صهیونیستی به مراکز نیروهای مقاومت را تلاشی ناکام برای تحمیل قواعد جدید توصیف کرد. در بیانیه مذکور همچنین آمده است، نفتالی بنتِ جنایتکار تلاش دارد که خود را سرسخت‌تر از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نشان دهد تا ستون‌ها و ارکان دولت محکوم به شکستِ خود را تثبیت کند تا محبوبیت خود را در جامعه راست‌گرای صهیونیستی افزایش دهد. در این بیانیه آمده است: این سیاستی که نفتالی بنت تلاش دارد آن را اعمال کند، شکست خواهد خورد و از دولت نفتالی بنت می‌خواهیم که از نبرد شمشیر قدس درس عبرت بگیرد و مقاومت هرگز به رژیم غاصب اجازه نخواهد داد که قواعد جدیدی تحمیل کند.