انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مهمان‌خانه‌ای در شهر پل علم، مرکز ولایت لوگر افغانستان ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت و به بیمارستان و اماکن همجوار آسیب رساند. به گزارش یورونیوز، گزارش‌ها از افغانستان حاکی است بر اثر این انفجار مرگبار حداقل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند. حسیب‌الله استانکزی، رییس شورای ولایتی لوگر، این آمار را به خبرگزاری طلوع‌نیوز گفته و افزوده است که شمار تلفات این رویداد رو به افزایش است. گفته می‌شود راننده خودروی مملو از مواد منفجره با این ادعا که از سازمانی غیرانتفاعی است وارد شده و بعد انفجار مهیب روی داده است. یک مقام محلی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری شینهوا گفته است انفجار ساعت ۱۸:۵۰ دقیقه به وقت محلی و دقایقی پس از زمان افطار رخ داده است. به گفته این مقام مسئول، اغلب قربانیان دانش‌آموزانی بوده‌اند که از بخش‌های مختلف ولایت لوگر به این ناحیه آمده‌ بودند تا در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کنند و پس از آزمون در غذاخوری‌های کوچک اطراف بیمارستان جمع شده بودند تا افطار کنند و غذایی بخورند. در اثر این انفجار دکل برق ناحیه آسیب دیده و باعث شد برق در این منطقه قطع شود. اگرچه تا به این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است اما دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای و با محکوم کردن این حمله، انگشت اتهام را به سوی طالبان نشانه رفته است. اتحادیه اروپا، وزارت خارجه ترکیه، سفارتخانه‌های بریتانیا و فرانسه و چند نمایندگی کشورهای خارجی در افغانستان این حمله را محکوم کرده‌اند.

ریاست جمهوری افغانستان این حمله را محکوم کرده و گفته که در این انفجار شمار زیادی از مردم از جمله جوانانی که برای امتحان سراسری کنکور در این مهمانخانه بسر می‌بردند، کشته شده‌اند. اعلامیه ریاست جمهوری به نقل از اشرف غنی، رئیس‌جمهور، گروه طالبان را مسئول این حمله دانسته است. امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور نیز در پیامی در صفحه فیسبوکش نوشت: این نوع جنایت نشانه‌ واضحی از ضعف گروه جهل و وحشت طالبان است که هیچ گزینه‌ای غیر از خشونت را متصور نیست. عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، این حمله را در ماه رمضان وحشیانه و ناجوانمردانه خوانده و گفته در حالی که تلاش‌های ملی و بین المللی برای صلح شدت یافته و امیدها را افزایش داده، چنین حملات می‌تواند این مذاکرات را با خطر روبرو سازد. حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان، نیز این حمله را تروریستی و بخشی از توطئه دشمنان صلح، ثبات و توسعه افغانستان خوانده و ضمن محکومیت آن از طرف‌های درگیر خواسته که بر سرعت و موفقیت صلح تأکید کنند.

اما گروه طالبان تاکنون درمورد این حمله چیزی نگفته است. دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان این انفجار را هولناک خوانده و گفته که این حمله یک فاجعه برای کل کشور است و این خشونت بی‌معنی باید متوقف شود. سفارت بریتانیا در کابل نیز این حمله را محکوم کرده و خواستار پایان خشونت بی معنی علیه غیرنظامیان شده است. وزارت امور خارجه ترکیه نیز  این حمله را محکوم و به خاطر کشته شدن غیرنظامیان و دانشجویان در این رویداد ابراز تاسف کرده است. ترکیه این حمله را تروریستی خوانده و ابراز امیدواری کرده که عاملان آن در برابر عدالت پاسخگو باشند. سفارت فرانسه در کابل نیز این حمله را که در نتیجه آن غیرنظامیان قربانی شده، به شدت محکوم کرده است. این سفارت در توییترش نوشت: چنین خشونت‌های تروریستی بی‌معنی باید پایان یابد، مردم افغانستان سزاوار صلح هستند. در همین راستا یک عضو شورای ولایتی غزنی تایید کرد که یک پایگاه ارتش در حومه شهر غزنی توسط طالبان اشغال شد.