رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تظاهرات شنبه شب علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در بیش از ۱۲۰۰ نقطه اراضی اشغالی و درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان در تل آویو خبر دادند. به گزارش المیادین، رسانه های عبری زبان گزارش دادند که برای دومین هفته متوالی ، اراضی اشغالی فلسطین شاهد اعتراضات ده ها هزار نفری علیه سیاست بنیامین نتانیاهو در بیش از ۱۲۰۰ نقطه بود.

این رسانه ها تظاهرات شب گذشته در اراضی اشغالی را بی سابقه توصیف کردند. رسانه‌ها همچنین گزارش دادند پس از یورش معترضان به یک ایست بازرسی نیروهای پلیس، درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان به وجود آمد. وب سایت24 نیوز وشت که جنبش «پرچم‌های سیاه اسرائیل» همچنان ادامه دارد؛ اعتراضاتی که خواستار استعفای نتانیاهو است و شنبه شب به تجمع هزاران اسرائیلی در صدها نقطه انجامید. این وب سایت، اعلام کرد در تل‌آویو دو اعتراض برگزار شد، اولی در میدان رابین و تظاهرات دوم در میدان تئاتر حبیما.  

همچنین از جمله شهرهایی که تظاهرات در آنها برگزار شد: قدس اشغالی، حیفا و سایر شهرها، پل‌ها و تقاطع‌ها بود. تظاهرکنندگان پرچم‌های رژیم صهیونیستی و پرچم‌های سیاه و بنرهایی را حمل میکردند که شامل نوشته‌هایی در محکومیت نتانیاهو بود. این همزمان با تعطیلات یهودیان موسوم به «شادی تورات» و تعطیلی اعمال شده برای مبارزه با شیوع کرونا است که طبق آن صهیونیست ها نباید از منازلشان بیش از هزار متر دور شوند.

جنبش «پرچمهای سیاه» که از سازمان دهندگان این اعتراضات است برخی نیروهایش را در نزدیکی تظاهرات شمال تل آویو مستقر و اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی با برخی از خشونت ها علیه تظاهرکنندگان از سوی طرفداران نتانیاهو برخورد نمی کند. به گفته رسانه های اسرائیلی، پلیس مانع رسیدن گروهی متشکل از ۱۳۰ دوچرخه سوار ، که برخی از آنها پرچم داشتند، به منزل شخصی نتانیاهو، در شهر قیصریه شد. تظاهرکنندگان تأکید کردند که محدودیت های اعمال شده کرونایی را حفظ می کنند اما پلیس مدعی شده دوچرخه سواران قواینن و محدودیت های اعمالی برای مقابله با شیوع کرونا را رعایت نکرده و جریمه نقدی شدند.

هفته گذشته ، پلیس رژیم صهیونیستی ۱۳ تن را به ظن تلاش برای سرقت از ایست بازرسی پلیس که در نزدیکی محل اقامت رسمی نتانیاهو در قدس اشغالی ایجاد شده دستگیر کرد. رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که تظاهرکنندگان قبلاً اعلام کرده بودند که ایست بازرسی پلیس آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد. نتانیاهو تظاهرات را تلاش برای زیر پا گذاشتن دموکراسی می‌داند و رسانه‌های صهیونیستی را به تحریک علیه خود متهم می‌کند.  

به موازات این وضعیت، دان مریدور، از رهبران حزب لیکود که پیش از این ریاست وزارت خارجه، وزارت دارایی، وزارت اطلاعات و وزارت انرژی دولت رژیم صهیونیستی را بر عهده داشته است در گفت‌وگوی تلویزیونی از رفتار شوکه کننده بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و گفت که او هیچ معیار اخلاقی ندارد و سیاست‌هایش نشانه‌ هرج و مرج و آشوب است. وی در اینباره اظهار کرده که اسرائیلی‌ها حق دارند علیه نخست‌وزیر تظاهرات کنند و این تظاهرات به هیچ وجه لغو نخواهد شد؛ چراکه دولت اسرائیل کارهای وحشتناکی را انجام می‌دهد و چنین شخصی نمی‌تواند نخست‌وزیر باشد. مریدور با اشاره به وضعیت فعلی حاکم بر اراضی اشغالی تصریح کرد که هیچ اسرائیلی معتقد نیست که نتانیاهو به توافق دولت ائتلافی و نخست‌وزیری تناوبی به همراه شریکش بنی گانتس پایبند خواهد بود؛ چراکه ما در جنگل زندگی می‌کنیم. این سیاستمدار اسرائیلی در بخش دیگری از اظهاراتش از عادی‌سازی روابط با عرب‌ها انتقاد کرد و گفت که این توافقنامه‌ها مهم هستند اما هر فردی که گمان می‌کند با تقویت روابط با عرب‌های حوزه خلیج فارس و یا شمال آفریقا ما موفق به حل‌وفصل مسئله فلسطین می‌شویم، سخت دچار اشتباه است.