رئیس‌جمهوری آذربایجان در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد: امروز نیروهای کشور پرچم جمهوری آذربایجان را در روستای ماداگیز، ماداگیزمان برافراشتند. هم‌چنین گنجه، دومین شهر بزرگ این کشور هدف نیروهای ارمنستان قرار گرفته است. جمهوری آذربایجان مدعی شده که دستاوردهایی را در نبرد داشته و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری این کشور پیام‌های تبریکی را به فرماندهی ارتش مسئول تصرف یکی از روستاهای قره باغ فرستاده است. معاون رئیس جمهوری آذربایجان در توییتی اعلام کرد که غیرنظامیان در شهر گنجه هدف آتش ارمنستان قرار گرفته‌اند. او همچنین ویدیویی منتشر کرده که ظاهرا خسارات وارده به ساختمان‌ها در این شهر را نشان می‌دهد. در همین حال صدها تن از مردم در خیابان‌های باکو حضور یافته و پرچم و پلاکاردهایی را که رویشان نوشته شده بود «قره‌باغ برای ما بود و خواهد بود» به دست گرفتند.

ارمنستان اعلام کرد، تمامی ابزارهای لازم را برای حفاظت از قومیت ارامنه در مقابل حملات جمهوری‌ آذربایجان به کار می‌گیرد که نیروهایش یکسری روستا را در جریان درگیری‌ها در ناگورنو-قره باغ تصرف کرده‌اند. به گزارش رویترز، طرف‌های درگیر در مناقشه قره‌باغ بی‌اعتنا به تلاش میانجی‌گرایانه فرانسه یکدیگر را به راکت و موشک بسته‌اند. تعداد تلفات در جریان درگیری‌ها در قره باغ دست کم به ۲۳۰ تن رسیده است. هر یک از طرف‌های درگیر گفته که ده‌ها تانک طرف مقابل را منهدم کرده است. یکی از مقام‌های وزارت دفاع ارمنستان نیز گفت، اوضاع مکررا تغییر می‌کند. در چنین جنگ بزرگی، چنین تغییراتی طبیعی هستند. ما می‌توانیم یک موقعیت را به دست بیاوریم و سپس ظرف یک ساعت آن را ترک کنیم. نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: تاکنون تلفات سنگین انسانی هم نظامی و هم غیرنظامی داشتیم و مقادیر زیادی تجهیزات جنگی و نظامی دیگر قابل استفاده نیستند اما دشمن هنوز نتوانسته مسائل استراتژیک خود را حل کند.

اگرچه نیروهای مسلح ارمنستان تاکنون از ورود به جنگ در کنار نیروهای خودمختار ناگورنو-قره‌باغ اجتناب کرده‌اند اما پاشینیان این درگیری را یک چالش ملی توصیف و آن را با جنگ با عثمانیان در اوایل قرن بیستم تشبیه کرده است. وزارت خارجه ارمنستان هم گفت، این کشور به عنوان ضامن امنیت ناگورنو-قره باغ تمامی ابزار و اقدامات لازم را برای جلوگیری از «خشونت‌های گسترده از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان و متحدش ترکیه» انجام می‌دهد. درگیری‌ها کنونی بدترین از دهه ۱۹۹۰ هستند؛ زمانیکه حدود ۳۰ هزار تن کشته شدند. این درگیری‌ها باعث نگرانی بین‌المللی درباره ثبات در منطقه قفقاز جنوبی شده که محل اصلی انتقال نفت و گاز جمهوری‌ آذربایجان به بازارهای بین‌المللی به شمار می‌رود. در حالیکه روسیه، آمریکا و فرانسه خواستار پایان تخاصم در منطقه شده‌اند، ترکیه گفته که «اشغالگران ترکیه» باید از منطقه خارج شوند و درخواست‌های ظاهری برای برقراری یک آتش بس را رد کرده است. دو طرف همچنین یکدیگر را به دخالت خارجی متهم می‌کنند به طوریکه نخست وزیر ارمنستان می‌گوید، این کشور اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ۱۵۰ افسر عالی رتبه ارتش ترکیه به صورت مستقیم به عملیات ارتش جمهوری آذربایجان کمک می‌کنند. اما آنکارا و باکو این مساله را رد می‌کنند. جمهوری آذربایجان اما در بیانیه‌ای اعلام کرده که ارمنی تبارهایی از سوریه، لبنان، روسیه، گرجستان، یونان و امارات در این نبرد حضور دارند یا به دنبال انجام عملیات به عنوان نیروهای تروریستی خارجی به نفع ارمنستان هستند. این در حالیست که بسیاری از منابع ارمنستان و روسیه هم اعلام کرده‌اند که ترکیه هزاران تن از تروریست‌های ارتش آزاد سوریه و بخشی از عناصر القاعده را وارد آذربایجان کرده است. ناگورنو-قره باغ نیز اعلام کرده که در جریان درگیری‌های اخیر ۵۱ تن از نیروهایش کشته شدند که به این ترتیب تعداد کشته‌ها به ۱۹۸ تن رسیده است.