جلسه اول طرف‌های شرکت‌کننده در نشست پاریس درباره لبنان بدون حضور هیات لبنانی آغاز به کار کرد. به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، جلسه اول نشست گروه بین‌المللی حامی لبنان دیروز (چهارشنبه) در دفتر وزارت خارجه فرانسه در شهر پاریس بدون حضور هیات لبنانی آغاز به کار کرد. این نشست به دعوت دولت فرانسه و سازمان ملل برگزار شده و ریاست مشترک این نشست را فرانسه و دفتر هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان بر عهده دارند و قرار است در آن یک نقشه راه سیاسی، اقتصادی و توسعه‌ای یکپارچه را تدوین شود.

در این نشست نمایندگانی از چین، مصر، آلمان، ایتالیا، کویت، روسیه، عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا به همراه نمایندگان بانک بازسازی و توسعه اروپا، بانک سرمایه‌گذاری اروپا، اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول، اتحادیه عرب و بانک جهانی حضور دارند و از لبنان نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است اما هیات لبنانی دعوتنامه را دریافت نکرده است.

پیش‌نویس اولیه بیانیه پایانی نشست در حالی منتشر شده که هیات لبنانی در تدوین این پیش‌نویس شرکت نداشت. قرار است ساعت دو بعداز ظهر به وقت پاریس جلسه دوم برگزار شده و بیانیه پایانی نشست منتشر شود.