به گزارش یورو نیوز، هورست زهوفر با حضور در نشست وزرای کشورهای اروپایی در بروکسل هشدار داد که ممکن است بحران مهاجرت سال ۲۰۱۵ دوباره برای اروپا تکرار شود.

وزیر کشور آلمان در نشست برکسل گفت: باید رویکردی هماهنگ برای حل موضوع پناهجویان اتخاذ کرد. به کشورهای اروپایی در مورد هجوم مهاجران هشدار می‌دهد که پیش از این کشورهایی مانند یونان و قبرس در مورد ورود بی‌سابقه مهاجران به این کشورها از مرزهای ترکیه هشدار داده بودند. وزرای اتحادیه اروپا برای بحث در مورد مهاجرت نشست همه جانبه تشکیل دادند، زیرا یونان دوباره به دروازه اصلی اروپا برای افرادی که از جنگ و فقر در خاورمیانه، آسیا و آفریقا فرار می‌کنند، تبدیل شده است. آلمان در سال ۲۰۱۵ پذیرای ۸۹۰ هزار پناهجو بود. دولت آلمان اعلام کرده بهمنظور کنترل شدیدتر مرزهای خود با کشورهای همسایه از جمله اتریش شمار بازرسیهای مرزی را افزایش می‌دهد.

سیاست درهای باز آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به روی پناهجویان در سال ۲۰۱۵، برای وی هزینه سنگینی داشت و وی با انتقادهای بسیاری رو‌به‌رو شد.

این سیاست از محبوبیت مرکل در آلمان کاست و به شکست این سیاست‌مدار در رشته انتخابات منطقه ای منجر شد. وی، سرانجام از رهبری حزب دموکرات مسیحی آلمان کناره‌گیری کرد.