کنشگران محیط‌زیست انگلیس روز پنج‌شنبه در اقدامی نمادین و در اعتراض به کم‌ توجهی سیاست‌مداران این کشور به وضعیت فوق‌العاده آب‌ و هوایی، رنگ قرمز به سمت ساختمان وزارت دارایی انگلیس پاشیدند.

اعضای گروه قیام علیه انقراض به عنوان برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی می‌گویند که ادعای دولت لندن درباره مقابله با تغییرات آب و هوایی و حمایت از اکتشافات در حوزه سوخت‌‌های فسیلی سازگار نیست.

آن‌ها با استفاده از یک خودروی آتش‌نشانی یک هزار و ۸۰۰ لیتر خون مصنوعی به سمت ساختمان قدیمی وزارت دارایی پاشیدند. در یک لحظه کنترل از دست آنها خارج شد و رنگ، خیابان را هم قرمز کرد. پس از آن پلیس لندن وارد عملیات شد و پنج نفر را به جرم خسارت به اموال عمومی دستگیر کرد. کنشگران محیط‌زیست آوریل گذشته نیز به مدت دو هفته حمل و نقل عمومی و رفت آمد عادی را در لندن مختل کردند.آنها که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط‌زیست هستند، در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند.

این گروه خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵ به صفر برساند.