اتحادیه اروپا روز چهارشنبه(دهم مهر ماه) به جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، ادای احترام کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: یک سال پس از قتل خاشقجی، سوالات بسیار زیادی هنوز بی‌پاسخ مانده است. اتحادیه اروپا بر ضرورت اتخاذ اقدامات جدی و قضایی علیه تمامی آن‌هایی که در مسئله دست داشتند، تاکید دارد و بر تحقیقاتی شفاف و معتبر درباره مسئله مذکور و همچنین پروسه دادگاهی متهمان در این پرونده در ریاض اصرار دارد.

تاکید سخنگوی فدریکا موگرینی بر تحقیق و دادگاه شفاف در رابطه با پرونده قتل جمال خاشقچی و پاسخگو کردن مسببان آن در حالی صورت گرفته که اخیرا محمد بن‌سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی برای اولین بار درباره قتل خاشقچی اظهارنظر کرد.

پیش از این اگنس کالامارد نویسنده گزارش سازمال ملل در گزارشی که به سازمان ملل تحویل داد؛ نشان می‌داد که محمد بن‌سلمان و چند مقام بلند پایه سعودی، شخصاً مسئول قتل خاشقجی بودند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، خبرنگاران زیادی چون خاشقجی هستند که اغلب هدف چنین حملاتی در کشورهای مختلف قرار می‌گیرند.