وزارت دفاع ملی ترکیه روز سه‌شنبه (دوم مهر ماه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری نظامی در حریم هوایی سوریه در چارچوب عملیات قاطعیت تزلزل ادامه دارد.

به گزارش شبکه تی‌ار ‌تی ترکیه، بر اساس بیانیه صادره از وزارت دفاع ملی ترکیه، در چارچوب عملیات قاطعیت تزلزل ناپذیر، جنگنده‌های اف 16 متعلق به فرماندهی نیروی هوایی، در حریم هوایی سوریه، پروازهایی را انجام دادند.

در این بیانیه آمده است آمادگی‌ها برای دومین گشت زمینی از سوی ترکیه و ایالات‌متحده آمریکا در مرز سوریه، ادامه دارد و ۱۰ خودروی زرهی حامل کماندوها در شهرستان آکچاکاله استان شانلی اورفا، با پرچم‌های ترکیه، برای انجام یک گشت‌زمینی احتمالی، در حالت آماده باش هستند. نیروهای مسلح ترکیه، انتقال خودرو و مهمات به واحدهای مرزی را نیز ادامه می‌دهد. نخستین گشت زمینی مشترک میان دو کشور ترکیه و آمریکا در روز ۸ سپتامبر (هفدهم اردیبهشت ماه) انجام شد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای این‌که حضور ترکیه در شمال سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها است، افزود: آمریکا در منطقه‌ای حضور دارد که به آن دعوت نشده است. آنان به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند و این امر قابل بخشش نیست.