معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل‌متحد نسبت به هرگونه مماشات با تروریسم هشدار داد و افشای اطلاعات کانال‌های مالی داعش را حیاتی دانست.

گنادی کوزمین عصر سه‌شنبه (پنج شهریور ماه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل‌متحد که با موضوع تهدیدهای ناشی از تروریسم برای صلح و امنیت بین الملل برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: روسیه از تلاش‌های بی‌وقفه داعش در تعمیق ریشه‌های خود در افغانستان، ایجاد شاخه مرتبط در جنوب آسیا و حضور پررنگ در منطقه آسیا پاسفیک نگران است.

سفیر روسیه در سازمان ملل‌متحد ادامه داد: داعش ارتباط خود را با تندروهای اسلامی در شمال و غرب آفریقا حفظ کرده است و به نظر می‌رسد، اروپا مورد تهدید حملات تروریستی آن باشد.

کوزمین تاکید کرد: ما باید تلاش‌ها برای ایجاد سازمان تروریستی به روز شده را مسدود سازیم. داعش همچنان از اسپانسرهای خارجی منابع مالی دریافت می‌کند که تحت پوشش بنیادهای خیریه، سازمان‌های مذهبی و سایر انجمن‌های مردم نهاد فعالیت می‌کنند. معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل‌متحد اضافه کرد: انتشار اطلاعات در مورد کانال‌های حمایت از داعش و تلاش‌هایی که ما برای مختل کردن آن‌ها انجام می‌دهیم، بسیار حیاتی است.