بارش سیل آسای استانبول زندگی مردم را مختل کرد

بارش شدید باران به همراه طوفان زندگی مردم را در استانبول مختل کرد. شرایط نامساعد جوی به همراه طوفان و باران سیل آسا روز شنبه (26 مرداد ماه)، استانبول بزرگترین شهر ترکیه را درنوردید. بسیاری از جاده‌های استانبول و شهرستان‌های تابع آن دچار سیل زدگی شده و رفت و آمد خودرو‌ها در خیابان‌ها دچار مشکل شده است. تعداد زیادی از خودرو‌ها در جاده‌ها و زیرگذر‌ها محصور مانده اند.  با نامساعد شدن شرایط جوی در استانبول کلیه رفت و آمد‌ اتوبوس‌های دریایی نیز تا اطلاع ثانوی قطع شده است.  سازمان هواشناسی ترکیه ضمن اینکه از مردم استانبول خواسته است در صورت امکان در مناطق مرتفع قرار بگیرند با اعلام اینکه این شرایط جوی تا ساعاتی دیگر به حالت عادی بازخواهد گشت هشدار داد شهر‌های ازمیت، بولو و آنکارا مسیر‌های بعدی این هوای نامساعد جوی بوده و از مسئولین و مردم این شهر‌ها خواست تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند. همچنین خبرها حاکی از کشته شدن حداقل یک نفر تا لحظه تنظیم این خبر هستند.

    

شهادت ۵ فلسطینی در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه

منابع آگاه از شهادت پنج فلسطینی به دنبال موج مجدد حملات رژیم صهیونیستی به شمال بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر دادند. به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه با چند بالگرد و خمپاره شمال بیت لاهیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد. در این حملات پنج فلسطینی به شهادت رسیدند. در این راستا، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای این رژیم به دنبال رصد نیروهای مقاومت فلسطینی در نزدیکی دیوار حائل در شمال نوار غزه با استفاده از یک بالگرد جنگی و تانک به سمت آنها شلیک کردند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که بر اثر شلیک سه موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شش اسرائیلی زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی افزود، سامانه گنبد آهنین دو فروند از این موشک‌ها را رهگیری کرده و مسیر موشک سوم نیز مشخص نشد. ترکش‌های موشک سوم به یک منزل در شهر سدیروت در شمال غزه اصابت کرد که منجر به مجروح شدن چند شهرک نشین صهیونیست و تخریب منزل مذکور شد. تا بدین لحظه هیچ طرفی در غزه مسؤولیت شلیک این موشک‌ها را بر عهده نگرفته است.

    

مخالفت مردم  با مشارکت ژاپن در ائتلاف تنگه هرمز 

نتایج یک نظرسنجی در ژاپن نشان می‌دهد نزدیک به دو سوم مردم این کشور با حضور نیروهای ژاپنی در ائتلاف تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز مخالف هستند. یک نظرسنجی در ژاپن از مخالفت اکثر مردم این کشور با پیوستن به ناوگروه تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز حکایت دارد. به نوشته پایگاه خبری کیودو، در این نظرسنجی که به صورت تلفنی و با نمونه‌هایی از سرتاسر ژاپن انجام شده، ۵۷.۱ درصد، یعنی حدود دو سوم پاسخ‌دهندگان، گفته‌اند که با پیوستن به این ائتلاف مخالف هستند. تنها ۲۸.۲ درصد از شرکت‌کنندگان با چنین اقدامی موافق بوده‌اند و بقیه نیز گفته‌اند در این مورد نظری ندارند. توکیو یکی از ۶۰ پایتختی است که به گفته آمریکا برای پیوستن به گروهی تحت رهبری واشنگتن برای گشت‌زنی دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز دعوت شده‌اند. تاکنون تنها رژیم صهیونیستی و انگلیس به صورت رسمی برای حضور در این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند. مقام‌های ژاپنی هرچند گفته‌اند درخواست آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند، اما به نوشته رسانه‌های ژاپنی توکیو از بیم تشدید تنش با تهران، تمایلی ندارد واشنگتن را در این ائتلاف همراهی کند.