از سوی مقامات نظامی و سیاستمداران مطرح شد؛

هشدار به بوریس جانسون برای حل بحران نفتکش‌ها

مقامات نظامی و چهره‌های سیاسی ارشد بریتانیا به بوریس جانسون گزینه اصلی محافظه‌کاران انگلیس برای نخست‌وزیری این کشور، هشدار دادند که در روزهای آغازین سمت جدید خود با بحران بین‌المللی بزرگی در منطقه غرب آسیا روبه‌رو خواهد بود.  به نوشته روزنامه گاردین، مقامات انگلیسی ازجمله جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی این کشور درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران و بحرانی که می‌تواند در صورت عدم مدیریت صحیح، ایجاد شود به جانسون اطلاع‌رسانی و توصیه‌ کردند. دریادار لرد وست، فرمانده پیشین نیروی دریایی بریتانیا به این روزنامه گفت که نخست‌وزیر جدید این کشور اگر نتواند واکنش مناسبی به تنش‌ها در غرب آسیا نشان دهد و روی حل بحران تمرکز نکند، خطر کشیده شدن انگلیس به جنگ وجود دارد. آلیستر برت، معاون پیشین وزارت خارجه و نماینده کنونی پارلمان بریتانیا نیز می‌گوید نخست‌وزیر جدید این کشور بعد از بحران برگزیت با بحران بین‌المللی بزرگتری مواجه است، که یک طرف آن ایران است.

منابع دولتی نیز در گفت‌وگو با گاردین توضیح دادند که زمان‌بندی اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس نشان می‌دهد که هانت در سمت وزارت خارجه باقی مانده و جانسون نیز طبق انتظارها، زمام‌دار نخست‌وزیری انگلیس می‌شود.

    

پس از عملیات ناموفق خان‌یونس صورت گرفت

موج استعفا در میان مقامات صهیونیست

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز یکشنبه (30تیر ماه) اعلام کرد، در پی شکست عملیات خان‌یونس در نوامبر 2018 (آبان ماه 97) یک مسئول عالی‌رتبه در شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی امان از سمت خود استعفا کرد.

بر اساس این گزارش، مسئولی که استعفا کرده نقشی بسیار حساس در شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی داشته است. یدیعود حدود 20 روز پیش نیز نوشت، فرمانده یگان تکاوران سایِرِت مَتکَل با نام اختصای ح پس از 23 سال فعالیت، استعفای خود را به آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تقدیم کرده است. دیگر کسانی که استعفا دادند؛ فرمانده بخش عملیات ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امان با نام اختصاری ج است. این استعفا پس از آن رخ داد که کوخاوی در راستای تغییراتی در امان پس از شکست عملیات خانیونس، فردی به نام الف را جایگزین ج کرد. بیستم آبان‌ماه گذشته (یازدهم نوامبر ۲۰۱۸) گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی بر اساس عملیات از پیش طراحی شده به منطقه‌ای در شرق خان‌یونس حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند. رژیم صهیونیستی ضمن انتشار نتایج مربوط به عملیات ناموفق کماندوهایش در نوار غزه، به شکست این عملیات اذعان کرد.

    

رسانه لبنانی: 

مواضع الحشد الشعبی را جنگنده‌ای اسرائیلی هدف گرفت

یک وبگاه لبنانی به نقل از منابع امنیتی آگاه اعلام کرد، مواضع الحشدالشعبی عراق به وسیله جنگنده‌ رژیم صهیونیستی بمباران شد. در این گزارش آمده است که مواضع مذکور مورد هدف سه کلاهک انفجاری پرنده از نوع پهپادهای هاروپ اسرائیلی قرار گرفته‌ که1 نام انگلیسی آن 

Loitering Munition است.  این مورد، یکی از انواع پرنده‌ها است و پهپاد نیست. همچنین موشک کروز نیست بلکه کلاهکی جنگی است که وزن آن به 23کیلوگرم می‌رسد و در جسم پرنده کار گذاشته شده و هنگام برخورد با هدف منفجر می‌شود. العهد افزود، این کلاهک‌های انفجاری از راه دور یا از طریق مرکز فرماندهی طرف مورد نظر کنترل می‌شوند، برد آن به 1000 کیلومتر می‌رسد و می‌تواند به مدت شش ساعت متوالی در هوا پرواز کنند.