وزرای خارجه سوریه و کره شمالی یک یادداشت تفاهم برای تشکیل کمیته‌ای مشترک جهت رایزنی سیاسی به امضا رساندند.

به گزارش شبکه خبری سیریانیوز، وزارت خارجه سوریه در صفحه رسمی خود در فیسبوک با اشاره به سفر ولید معلم، وزیر خارجه این کشور به کره شمالی و دیدار با ری یونگ هو، همتای کره‌ شمالی خود در پیونگ یانگ اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌ها با یکدیگر برای مقابله با چالش‌هایی چون تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که از سوی آمریکا بر دو کشور تحمیل شده، گفت‌وگو کردند.

همچنین وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: معلم و یونگ هو بر اجرای توافق‌نامه‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی که پیش از این میان دو کشور به امضا رسیده بودند، تاکید کردند.

وزرای خارجه سوریه و کره شمالی در ادامه تحولات دو منطقه خاورمیانه و شرق آسیا و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

ولید معلم در دیدار با ری یونگ هو ضمن اشاره به روابط تاریخی دو کشور و لزوم تقویت این روابط در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه اقتصادی، بر لزوم ادامه سفرهای مسؤولان دو کشور و حمایت از یکدیگر در محافل و کنفرانس‌های بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه گفت: دمشق برای مقابله با چالش‌هایی چون کنترل و سیاست‌های خصمانه آمریکا از کره شمالی و نیز درخواست کره شمالی برای لغو تحریم اقتصادی اعمال شده بر این کشور حمایت می‌کند.

وزیر خارجه کره شمالی نیز در مقابل بر موضعگیری دائم این کشور در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کرده و از دستاوردهای ارتش و مردم این کشور در مقابله با جنگ تروریستی و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده تقدیر کرد.

مقام کره شمالی اظهار کرد: ما اطمینان داریم سوریه بر قدرت‌های امپریالیسم و سیاست‌های خصمانه آمریکا در حمایت از اسرائیل پیروز خواهد شد.

وی تاکید کرد، کره شمالی همواره از سوریه و موضعگیری‌های آن درباره جولان اشغالی و نیز در محافل بین‌المللی مختلف حمایت می‌کند و به دنبال تقویت روابط استراتژیک خود با سوریه و مشارکت در بازسازی‌ها است.

یونگ یو در ادامه نیز گفت: کره شمالی برای تحقق خواسته‌های مردم خود و برقراری صلح و امنیت در این شبه جزیره تلاش می‌کند و هرگز در برابر محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه این کشور عقب‌نشینی نخواهد کرد.

آنها در پایان جلسه گفت‌وگو یک یادداشت تفاهم برای تشکیل کمیته مشترک رایزنی‌های سیاسی با هدف تقویت رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها درباره مسائل مختلف به امضا رساندند.

وزیر خارجه سوریه روز جمعه سفر رسمی خود به کره شمالی را با هدف گفت‌وگو با مسؤولان عالی‌رتبه این کشور درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای آغاز کرد.

پیش از این او در ماه جاری میلادی نیز سفری پنج روزه به چین داشت و در دیدار با مسؤولان پکن، روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آنها و تحولات سوریه را مورد بررسی قرار داده بود.