روزنامه نگار نشریه انگلیسی ایندیپندنت در مصاحبه با سی ان ان در باره عواقب پذیرش کشته شدن روزنامه نگار مخالف آل سعود از سوی عربستان گفت: ماندن یا کنار گذاشتن محمد بن سلمان از مقام ولیعهدی پادشاه عربستان پرسش اصلی این روزهای این موضوع است.

سی ان ان از برزو درگاهی پرسید : رئیس جمهوری آمریکا در قبال عربستان موضع منسجمی ندارد، یک بار روایت عربستان را معتبر دانسته و بار دیگر به گونه ای دیگر رفتار می کند، چرا دونالد ترامپ قادر نیست، پاسخی منسجم به این موضوع بدهد.

درگاهی گفت: اینکه شخص ترامپ به چه می اندیشد کار دشواری است، شاید برخی مذاکرات دیپلماتیک و ژئوپلتیک بر سر این موضوع در پس پرده درجریان باشد و اینکه دوطرف چه بدست می‌آورند و چه از دست می دهند.این ایده که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دست به مدرنیزه کردن و اصلاحات در این کشور زده، دیگر مرده است.

وی افزود : این یک توهم است که محمد بن سلمان خواسته باشد با صرف میلیون ها دلار به وضع قبل بازگشته و جایگاه خود را در جهان حفظ کند. البته در داخل این کشور این موضوع مهمی است که آیا پادشاه وی را کنار می گذارد و برادر یا شخص دیگری را برجای او می گمارد یا اینکه محمد همچنان ولیعهد باقی خواهد ماند.

مجری سی ان ان نیز گفت : این نکته بسیار مهمی بود چرا که در روزهای اخیر با تمامی مهمانان و کارشناسان که درباره جنایت قتل خاشقچی به گفت و گو نشستیم، همگی بر این موضوع اتفاق نظرداشتند که این امر باعث خارج شدن محمد بن سلمان از مسیر قدرت در عربستان نخواهد شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) بامداد روز شنبه (28 مهرماه)و بنابر تایید مقامات دولتی اعلام کرد: خاشقچی در نتیجه مشاجره در کنسولگری ریاض در استانبول کشته شده است.

به گزارش واس، دادستانی 18نفر را که تمامی آنها اتباع سعودی هستند،درخصوص پرونده قتل«جمال خاشقچی» در کنسولگری ریاض در استانبول بازداشت کرده است.