انجمن کولدیرتیایتالیا به مناسبت روز جهانی غذا اعلام کرد که دو میلیون و 700 هزار نفر در این کشور با مشکل کمبود غذا و گرسنگی دست و پنجه نرم می کند.

کولدیرتی روز سه شنبه ضمن اعلام این خبر افزود: این تعداد افراد در یک سال اخیر با مراجعه به غذاخوری های فقرا در سراسر کشور یا از طریق دریافت بسته‌های غذایی غذای مورد نیاز خود را مصرف کرده‌اند. در این میان فقرای جدید شامل بازنشستگان، بیکاران و بسیاری از خانواده های با فرزند از خجالت ترجیح می دهند بجای رفتن به سالن های غذاخوری فقرا، غذای مصرفی خود را از طریق دریافت پاکت های غذایی دریافت کنند. 

بر اساس این گزارش، 114 هزار نفر در ایتالیا به غذاخوری های فقرا مراجعه می کند درحالی که دو میلیون و 255 هزار نفر دیگر کمک غذایی دریافت می کند. در میان رده های ضعیف تر نیازمندان در ایتالیا، 455 هزار کودک زیر 15 سال، حدود 200 هزار سالمند بالای 65 سال و 100 هزار بی خانمان و 380 هزار مهاجر خارجی وجود دارند. 

بسیاری از سازمان های فعال در توزیع مواد غذایی به برگزاری کمپین های مختلف علیه گرسنگی می پردازند. بیش از 10هزار غذا خوری فقرا و مراکز توزیع غذا در ایتالیا وجود دارد که از سوی 197 نهاد و سازمان خیریه اداره می شوند. 

این انجمن برای کمک به فقرا، یک کمپین در بازارهای میوه و تره بار با عنوان خرید معلق برگزار کرده است که در آن از مصرف کنندگان دعوت به خرید محصولات غذایی برای نیازمندان می کند. 

بر اساس داده های موسسه ملی امار ایتالیا (ایستات) حدود پنج میلیون نفر معادل 8.4 درصد جمعیت و به عبارتی یک میلیون و 778 هزار خانواده (برابر با 6.9 درصد خانواده های این کشور) دچار فقر مطلق است. از این تعداد سه میلیون و 349 هزار نفر ایتالیایی و یک میلیون و 609 هزار نفر نیز مهاجران خارجی مقیم کشور هستند. 

سه میلیون و 171 هزار خانواده، معادل 9 میلیون 368 هزار نفر نیز دچار فقر نسبی هستند. فقر نسبی همانند فقر مطلق میان خانواده هایی که شامل 4 عضو و یا بیشتر می شوند، بالاتر است.