تارنمای شبکه تله سور ونزوئلا در گزارشی عنوان کرد: کارشناسان و نهادهای اقتصادی از جمله صندوق بین المللی پول در مورد تداوم بحران مالی آرژانتین و تاثیر آن بر دیگر کشورهای منطقه آمریکای جنوبی هشدار داد

تله سور افزود: صندوق بین المللی پول هشدار داده است که تداوم بحران مالی آرژانتین می تواند بر همسایگان این کشور تاثیر بگذارد و اینکه چگونگی نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آرژانتین ممکن است شک وتردیدها در مورد وضعیت آتی سیاسی و اقتصادی این کشور را افزایش دهد. این نهاد بین المللی معتقد است که رکود بیش از انتظار در آرژانتین می تواند بر وضعیت همسایگان این کشور تاثیر منفی بگذارد. طی سال 2018 تورم در آرژانتین به طور چشمگیری افزایش یافت و از 19.2 درصد در ماه ژوئن به حدود 60 درصد در ماه اوت همزمان با سقوط ارزش واحد پول این کشور رسید.

دانیل کرنر مدیر امور آمریکای لاتین در گروه اورآسیا تصریح کرد: بیشتر مردم آرژانتین شک و تردیدهای زیادی در مورد مسیر آینده اقتصاد این کشور دارند.

تله سور در ادامه عنوان کرد: تورم بالا شرایط را برای شهروندان این کشور در تامین مایحتاج خود سخت کرده است.

پائولا کوشنیر یک استاد دانشگاه سابق در آرژانتین نیز در این رابطه خاطر نشان کرد: از زمان به روی کار آمدن مائوریسیو مکری در سمت ریاست‌جمهوری آرژانتین، اوضاع همه چیز بدتر شده است. حقوق ها هرگز برای زندگی مردم کافی نیستند. آرژانتینی ها نمی توانند پول پس انداز کنند چون بهای پرداختی های آنها بسیار بالاست اما درآمدشان بسیار کم است. اتخاذ تدابیر ریاضتی و کاهش هزینه های عمومی، مشکلات آرژانتینی‌ها را تشدید کرده است. از سال 2015 زمان به قدرت رسیدن مائوریسیو مکری، حدود 36 هزار کارگر بخش های خدمات عمومی از کار معلق شده اند.

بدهی دولت بوئنوس آیرس در سال 2017 به 57.1 تولید ناخالص داخلی این کشور رسید. بالاترین بدهی از این نوع در سال 2002 و طی رکود بزرگ در آرژانتین ثبت شده بود زمانیکه صندوق بین‌المللی پول بر سیاستهای اقتصادی این کشور نظارت داشت. انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در حالی قرار است سال آینده میلادی برگزار شود که شک و تردیدها در مورد آینده اقتصاد این کشور همچنان ادامه دارد و سرمایه گذاران نگران چشم‌انداز آینده اقتصاد آرژانتین هستند.

به گزارش ایرنا، آرژانتین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان اخیرا با چالش‌های جدی اقتصادی و مالی روبرو شده که اتخاذ نکردن تدابیر کارآمد می تواند منجر به بروز بحران در این کشور شود. کاهش ارزش پزو (واحد پول آرژانتین) در حالی اخیرا تا بیش از 50 درصد رسیده که دولت برای حل این معضل سود بانکی را به 60 درصد افزایش داد. پزو از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 53 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در ابتدای سالجاری هر دلار آمریکا با 18 پزو مبادله می شد که این رقم اکنون به 39.87 پزو رسیده است.

آرژانتین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین و دومین اقتصاد بزرگ آمریکای‌جنوبی، در سال 2018 (1397) به دلیل مواجهه با بحران کاهش شدید ارزش واحد پولی اش با شرایط اضطراری روبرو شده است.