یک شاهزاده عربستانی مخالف رژیم حاکم که در آلمان به سر می برد ، فاش کرد که دولت سعودی هفته پیش پنج تن از اعضای خاندان سلطنتی را که با ربودن ‌جمال خاشقجی‌ مخالف بودند، ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل کرده است .

شاهزاده ‌ خالد بن فرحان آل سعود‌ در حساب کاربری خود در توئیتر ، بدون نام بردن از شاهزاده های دستگیر شده ، دولت سعودی را متهم کرد که با دعوت از مخالفین مقیم خارج برای حضور در نشست های دو جانبه ، اقدام به ربودن آنها می کند.

وی با بیان اینکه دولت سعودی 10 روز پیش از ربودن جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف ، با برنامه ریزی قصد ربودن او را داشته است ، افزود : ماموران سعودی با وعده کمک مالی چند میلیون دلاری از من خواسته بودند تا با سفر به مصر با مسئولین کنسولگری عربستان در قاهره دیدار داشته باشم.

وی گفت : آنها به من گفتند که ما از مشکلات مالی تو با خبر هستیم و قصد کمک مالی به تو را داریم.  شاهزاده خالد که پس از به قدرت رسیدن ‌محمد بن سلمان‌ به عنوان ولیعهد عربستان از کشور گریخت و به آلمان رفت دوشنبه گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: در صورت اثبات نقش عربستان در ترور خاشقجی از مردم خواهم خواست از طریق نافرمانی مدنی علیه دولت حاکم بایستند.

وی افزود : بعد از تغییر نظام سیاسی فعلی ، کشور عربی سعودی چهارم بر مبنای قانون اساسی ایجاد و قدرت به ‌ احمد بن عبدالعزیز ‌ منتقل خواهد شد.

احمدبن عبدالعزیز که در لندن به سر می برد شهریور ماه گذشته در اظهاراتی بی سابقه ، ‌سلمان بن عبدالعزیز‌ پادشاه و ‌محمدبن سلمان‌ ولیعهد عربستان را مسئول جنایات انجام گرفته در یمن معرفی کرد.

خاشقجی 59 ساله که از جمله روزنامه‌نگاران شناخته‌شده و منتقد سیاست‌های عرستان است، سه شنبه 10 مهر برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان اطلاعی از او در دست نیست.