وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفته است که این اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بود که پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی را داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جان کری، در کتاب جدیدش نوشت، در پی انتخابات مناقشه‌برانگیز ۲۰۱۴ ریاست جمهوری افغانستان زمانیکه دو کاندیدا یعنی اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتایج توافق نکردند، اشرف غنی پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی را داد.

کری در این کتاب با عنوان «هر روز، روز دیگری است» به مساله تشکیل این دولت در افغانستان پرداخته و نوشته که نخستین بار این اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بود که پیشنهاد مربوط را مطرح کرد.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ افغانستان، جان کری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ این کشور را نیز میانجی‌گری کرده بود که در آن حامد کرزای، به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد و عبدالله عبدالله نیز در آن کاندیدای پیشرو بود.

کری در بخشی از کتاب جدیدش نوشته که در نتیجه مذاکرات بر سر نتایج ۲۰۱۴، اشرف غنی به ناگاه پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی را در افغانستان مطرح کرد.

کری نوشت که از اشرف غنی خواسته بود تا به عبدالله قدرت واقعی در دولت وحدت ملی بدهد و در امور کشور وی

را دخیل کند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین در این کتاب نوشته که اشرف غنی یک تکنوکرات، متمایل به غرب است و تجربه کمتری در امر سیاست دارد اما در عوض، عبدالله یک سیاستمدار خوب است که با امور داخلی افغانستان آشنایی دارد.