مدیرفروش شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به تداوم چهارساله کسب عنوان صادرکننده نمونه استان توسط فولاد هرمزگان گفت: افزایش فروش و تداوم صادرات مستلزم تقویت نگاه حمایتی است.

مهدی شکریزاده در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس با بیان اینکه این شرکت موفق گردید برای چهارمین سال متوالی، عنوان صادرکننده برتر استان هرمزگان را کسب نماید اظهارداشت: در سال ۹۶ حدود یک‌میلیون  و ۱۰۰ هزار تن صادرات محصول داشتیم که نسبت به سال ۹۵، ده درصد افزایش داشته است. وی در ادامه افزود: نکته مهم این است که تقریبا ۷۰ درصد برنامه فروش محصولات فولاد هرمزگان برای صادرات تعین شده است و به‌خاطر موقعیت جغرافیایی که شرکت فولاد هرمزگان در کشور دارد، سعی شده تا در بخش صادرات فروش حداکثری داشته باشد.

مدیرفروش فولاد هرمزگان با بیان اینکه، استراتژی شرکت فولاد هرمزگان حضور موثر دربازارهای صادراتی است بیان داشت: در سال ۹۷ نیز برنامه‌های صادرات را حفظ خواهیم کرد، چراکه نگاه شرکت فولاد هرمزگان، نگاهی صادرات‌محور است. شکریزاده، هدف‌گذاری شرکت فولاد هرمزگان را برای تامین نیاز بازار داخلی به گریدهای خاص و تمایز در ابعاد اشاره داشت و گفت: تامین نیاز بازارهای داخلی به ویژه تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا، مطابق با توان فولاد هرمزگان جزء اولویت‌های اصلی این شرکت است. وی در بخش دیگری از سخنان خود، فروش موفق را در گرو مطالعات، تحقیقات و شناسایی بازارهای مناسب دانست و افزود: در شرکت فولاد هرمزگان با مطالعات صورت گرفته در بازارهای هدف صادراتی توانسته فروش قابل توجهی به کشورهای اروپا، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و همچنین شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا داشته باشد.  مدیر فروش شرکت فولاد هرمزگان در ادامه وجه تمایز محصولات فولاد هرمزگان را نسبت به سایر شرکت‌ها از لحاظ کیفی و ابعاد عنوان کرد و بیان داشت: این توانایی را داریم تا به‌عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور، محصول اسلب تا عرض 2000 میلیمتر را تولید و به بازارهای مصرف عرضه کنیم که در خاورمیانه بی‌نظیر است.  شکریزاده با اشاره به حضور موفق چندساله در بازارهای صادراتی و حفظ برند فولاد هرمزگان در بازارهای جهانی گفت: اسلب هرمزگان به‌عنوان یک محصول شناخته شده در بازارهای جهانی رضایت مشتریان را جلب کرده است.  وی با بیان اینکه پیامد تحریم‌ها تاحدودی تاثیر در صادرات شرکت داشته است افزود: با این‌حال طبق مطالعات صورت‌گرفته در راستای حفظ و توسعه بازارها، در قالب سناریوهایی، سعی کرده‌ایم تا آثار تحریم‌ها را به حداقل برسانیم اما لازم است دولت با بسته‌های حمایتی از صادرکنندگان در صنعت فولاد پشتیبانی کند. شکریزاده، مهم‌ترین مبحث مورد توجه شرکت‌های صادرکننده را نگاه اقتصادی دانست و بیان داشت: شرکت فولاد هرمزگان با استفاده از این نگاه، توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب نماید. 

خط و نشان فولاد هرمزگان برای رقبا در دومین روز مسابقات فوتسال ایمیدرو

روز دوم یازدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان ایمیدرو به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس به پایان رسید. در نخستین دیدار از روز دوم گروه نخست تیم تهیه و تولید مواد معدنی ایران با نتیجه 4 بر یک از سد تیم سنگ آهن سنگان عبور کرد و در دومین دیدار تیم ذوب آهن اصفهان توانست با نتیجه 4 بر 2 از سد فولاد آذربایجان بگذرد.  در روز دوم نیز از این گروه تیم منطقه ویژه لامرد استراحت داشت. اما در نخستین دیدار از روز دوم گروه دوم تیم فولاد مبارکه اصفهان پس از استراحت در روز نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد فولاد شادگان و در دومین دیدار تیم سرب و روی مهدی آباد با نتیجه 5 بر یک از سد مس شهربابک عبور کردند.  در روز دوم تیم فولاد میانه نیز استراحت داشت. در ادامه  مسابقات و در روز نخست گروه سوم تیم آپال سنگان با نتیجه 7 بر 2 از سد تیم آلومینای ایران عبور کرد و تیم فولاد هرمزگان میزبان مسابقات موفق شد فولاد هرمزگان با نتیجه 4 بر یک از سد مس ب (سونگون) عبور کند تا گام نخست را با قدرت بردارد. اما در روز نخست گروه چهارم تیم فولاد اکسین خوزستان با نتیجه 2 بر یک از سد فولاد خوزستان عبور کرد و تیم مس الف با نتیجه 5 بر 2 از سد گل گهر سیرجان گذشت تا برای حریفان خوزستانی خود خط و نشان جدی بکشد. لازم به ذکر است، یازدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان ایمیدرو و شرکت های تابعه به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس با شرکت 18 تیم در دو گروه 5 تیمی و دو گروه چهار تیمی در سالن فجر بندرعباس برگزار می شود.