مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که سامانه "کیش من" my.kish.ir گامی دیگر در راستای تحقق شهر هوشمند در جزیره کیش است، گفت: یکی از مزیت‌های مدیریت واحد در سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌ها و موسسات تابعه تامین تمام نیازهای حوزه فناوری و اطلاعات در جزیره کیش است.

به گزارش ایلنا؛ به گفته امیر سوداگران پنجره واحد خدمات اشخاص حقیقی در سامانه "کیش من" شرایط ارتباط میان سامانه‌ای را فراهم کرده است تا تبادل داده‌ها میان سامانه‌های موجود در حوزه فناوری و اطلاعات تحقق یابد. وی با اشاره به این که تعداد 50 سامانه در سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌ها و موسسات تابعه وجود دارد، اظهار داشت: ارتباطات میان سامانه ای می تواند خروجی‌های خوبی را برای کاربرد مدیریتی و فعالیت فعالان اقتصادی را در جزیره کیش فراهم کند.

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش سامانه کیش هوشمند را یکی از سامانه‌های فعال سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: سامانه "کیش من" دو زیر سامانه هوش تجاری و حساب کاربری "کیش اکانت" است که در ارائه خدمات به ساکنان کیش و گردشگران نقش موثری ایفا می‌کند.

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش دریافت اطلاعات در حوزه‌های "حمل و نقل عمومی، گمرک، بانک‌ها، بیمه‌ها، استاندارد سازی، ثبت تعداد سرمایه‌‌‌گذاری‌ها و میزان صدور مجوز" از قابلیت‌های سامانه "کیش من" بر شمرد و افزود: امکان پرداخت تخلفات رانندگی و عوارض خودروها و اعلام میزان صادرات و واردات فعالیت‌های اقتصادی و مجوزهایی که در این زمینه صادر می شود فراهم شده است. امیر سوداگران با بیان این که معرفی بانک‌های فعال جزیره کیش و اطلاعات مربوط به بانک‌ها، بیمه‌ها، فعالیت‌ها و استانداردسازی که توسط اداره استاندارد در این سامانه قابل دسترسی است گفت: ثبت تعداد سرمایه‌‌‌گذاری‌ها، صدور مجوزها، پروانه‌های تولیدی، میزان صدور مجوز کیشوندی، ابطال آنها و وضعیت سیم کارت‌ها در این سامانه در نظر گرفته شده است.

سوداگران خاطرنشان کرد: برای اشخاص حقیقی، کیشوندان و فعالان اقتصادی شرایطی فراهم شده که اگر فردی حداقل یک خدمت از منطقه آزاد کیش دریافت کرده باشند به صورت خودکار در سامانه حساب کاربری آن شخص فعال می‌شود و با ورود به حساب کاربری سامانه my.kish.ir خدماتی که از سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌ها و موسسات تابعه دریافت می‌کنند می‌توانند وضعیت خدمت موردنظر را در آن سامانه مشاهده کنند.