در جلسه‌ای به مناسبت گرامیداشت روز معلم اعلام شد:

تخصیص 27 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با رئیس آموزش و پرورش منطقه به مناسب گرامیداشت روز معلم، از تخصیص اعتبار ٢٧ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش جزیره

خبر دادند.

به گزارش ایلنا؛ سعید پور علی، معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان ١٢ اردیبهشت در دیدار با رئیس آموزش و پرورش جزیره ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان و اساتید، معلمی را شریف ترین شغل در اجتماع عنوان کرد و گفت: سطح بالای اعتماد مردم به معلمان در کیش‌‌، مایه مباهات دست اندرکاران آموزش در جزیره است و در دوران کرونایی اخیر هم شاهد آزمون موفق آموزش و پرورش در سطح کشور به ویژه کیش بوده‌ایم که عزیزان ما با آموزش مجازی، استمرار امر آموزش را در جزیره تضمین کردند.

وی افزایش ارتباط خانواده‌ها با معلمان را یکی دیگر از ثمرات مثبت آموزش مجازی برشمرد.

پورعلی در این جلسه برحمایت جدی تر از آموزش و پرورش به ویژه توجه به مسائل رفاهی و معیشتی کارکنان آموزش و پرورش به عنوان مطالبه ای اجتماعی تاکید کرد.

وی در تشریح بودجه سال جدید آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در مجموع نزدیک به 27 میلیارد تومان در قالب بودجه عمرانی، جاری و کمک‌های توسعه ای برای آموزش و پرورش کیش اعتبار اختصاص یافته که 19 میلیارد تومان در قالب دو طرح‌‌، ساخت مدرسه 18 کلاسه و بهسازی فضاهای آموزشی مدارس هزینه خواهد شد. در بودجه جاری نیز برای حمایت از فعالیت‌های آموزش و پرورش 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته پورعلی این مبلغ در سر فصل‌هایی مثل امور پرورشی‌‌، آموزشی مهارتی و کارآفرینی، حمایت از المپاد‌ها‌‌، کارگاه‌ها و شکل گیری و برگزاری مراسم مناسبتی و شورا‌های دانش آموزی، شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان، کارگاه‌های سلامت روان و خانواده و امور مربوط به سنجش و ارزیابی و نظارت بر امر آموزش هزینه خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: در رابطه با کمک‌های توسعه ای آموزش و پرورش، امسال با رشد 15 درصدی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان پیش بینی شد و از محل کمک‌های توسعه فرهنگی اجتماعی هم مبلغی حدود 5 میلیارد تومان به این مبالغ اضافه خواهیم کرد چرا که این مبالغ برای جزیره کیش قابل قبول و کافی نیست.

استقلال عملکرد اداره آموزش و پرورش‌‌،تاسیس اداره کل مناطق آزاد، تامین مسکن معلمان وزحمت کشان آموزش و پرورش کیش و طرح رساندن فیبر نوری به مدارس سطح جزیره از جمله مطالبی است که به گفته معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در حال بررسی است.

حیدری، رئیس آموزش و پرورش کیش نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در شرایط پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا حضور مسئولان منطقه آزاد کیش در این مراسم را دلگرم‌کننده برشمرد و گفت: در راستای دستیابی به اهداف تعریف شده از سوی وزارتخانه تلاش بسیار کردیم که شرایط مطلوبی را برای همکاران مستقر در جزیره کیش و دانش آموزان کوشای منطقه فراهم کنیم.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان از رئیس آموزش و پرورش و معلمان کیش با اهدای لوح تقدیر شد.