مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در جشن روز ملی خلیج فارس گفت: کیش الگوی موفقی در رونق جزایر ایرانی خلیج فارس محسوب می‌شود که با ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، توسعه همه جانبه و رونق اقتصادی منطقه‌‌، زمینه افزایش حضور هموطنان‌‌، سرمایه‌گذاران و گردشگران را دراین جزیره زیبا را فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل این سازمان جمعه دهم اردیبهشت در جشن روز ملی خلیج فارس که روی عرشه یک کشتی گردشگری و در اسکله بزرگ تفریحی کیش برگزار شد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دولت رونق جزایر ایرانی خلیج فارس است، گفت: 19جزیره قابل سکونت درخلیج فارس وجود دارد و رهبرمعظم انقلاب ازسال93 تا کنون همواره برضرورت توجه جدی به رونق این جزایر با هدف ایجاد زمینه سکونت هموطنان تاکیدکرده است.

وی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش آماده کمک به روند توسعه سایر جزایر است و می‌تواند با تجارب موفق خودالگوی کاربردی مناسبی باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه اقتصادی را مهمترین راه ترغیب هموطنان برای سکونت در جزایر ایرانی خلیج فارس عنوان کرد و افزود: جزیره کیش با بارورکردن محورهای اقتصادی، مقدمات سکونت هموطنان و فعالیت‌های اقتصادی را به گونه‌ای فراهم کرد که درحال حاضر 40هزار نفر جمعیت دارد و یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.

آهنگران با اشاره به طرح‌های مطالعاتی ارزشمند در زمینه توسعه جزایر ایرانی‌‌، کیش و قشم را نمونه‌های برجسته ای برای توسعه این جزایر درخلیج فارس برشمرد و گفت: توسعه جزایر فارور و هندورابی ازمحورهای مهم سازمان منطقه آزاد کیش است و چنانچه همکاری دستگاه‌های ذیربط تقویت شود آماده‌ایم تا از سرمایه‌گذاران علاقمند به فعالیت درجزیره هندورابی حمایت کرده و طرح‌های زیرساختی این جزیره را هرچه سریع تربه بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود‌‌: درحال حاضر زیر ساخت‌های بسیارخوبی در بخش فرودگاه‌‌، بندرگاه‌‌، هتل و تاسیسات انرژی در جزیره هندورابی ایجاد شده و تلاش برای توسعه این جزیره طبق طرح جامع هندورابی با جدیت ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا روند توسعه هندورابی قدری کند شده است گفت: بی تردید این جزیره ظرفیت بالایی دارد و گردشگران جزیره کیش برای استفاده از امکانات منحصر به فرد هندورابی و طبیعت بی‌نظیر آن زمان ماندگاری خود را در جزیره کیش افزایش خواهند داد که این امر یکی از راهکارهای رونق صنعت گردشگری است.

استقبال از گردشگران با گل  و مانور شناورها و لنج‌ها در روز جشن ملی

در جشن روز ملی خلیج فارس جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با حضور درفرودگاه بین‌‌المللی کیش و اهدای گل به مسافران یکی از پروازهای ورودی‌‌، این روز بزرگ ملی راگرامی داشتند. به گزارش ایلنا؛ مراسم گرامیداشت دهم اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس » در جزیره کیش با برنامه‌های متنوعی همراه بود و جشن گرامیداشت « روز ملی خلیج فارس» در جزیره کیش از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شد.

آذین بندی معابر و میادین‌‌، مانور شناورهای سبک و سنگین درآب‌های اطراف اسکله تفریحی‌‌، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بر روی عرشه یک کشتی تفریحی با حضور مسئولان منطقه ای‌‌، برخی هنرمندان بومی و برگزیدگان مسابقات فرهنگی، چهره‌های ملی و مستند سازان کیش، اساتید موسیقی جنوب کشور و ارتباط با سایر شبکه‌های استانی و پخش این برنامه‌ها از شبکه‌های سراسری رسانه ملی از جمله برنامه‌های روز ملی خلیج فارس درجزیره کیش است.

 دهم اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم کشورمان به ثبت رسیده و هرساله ساکنان شهرهای جنوبی کشور با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری این مناسبت را جشن می‌گیرند.