معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش احیای نوروز دریایی‌‌، مرمت بناهای تاریخی و ایجاد مراکز گردشگری فرهنگی‌‌، رونق صنایع دستی با رویکرد صادارات و حضور موفق در رویدادهای بین‌‌المللی منطقه را اولویت‌های مهم سال1400عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ خسرو نشان با بیان این که معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش دارای سه مدیریت«توسعه گردشگری و میراث فرهنگی، نظارت بر خدمات گردشگری و بازاریابی و تبلیغات» است به تشریح برنامه‌های مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در سال 1400پرداخت.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص میزبانی این منطقه برای برگزاری یک رویداد مهم در سطح جهانی که بر رونق صنعت گردشگری جزیره کیش تاثیر گذار خواهد بود، گفت: بررسی موضوعات مختلف میراث فرهنگی در سطح ملی و بین‌‌المللی و افزایش رونق گردشگری مهم ترین هدف از برگزاری این رویداد جهانی با نام «جایزه جهانی میراث فرهنگی کیش» است.

وی در ادامه تصریح کرد: به برترین‌های حوزه میراث فرهنگی در سطح ملی و بین‌‌المللی در این رویداد جهانی با نام جایزه جهانی میراث فرهنگی کیش جوایز ارزشمندی اهداء خواهد شد.

نشان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مجوزهای لازم برای ایجاد پایگاه منطقه ای باستان‌شناسی در زیر آب از وزارت میراث فرهنگی دریافت شده است، گفت: پایگاه منطقه‌ای باستان‌شناسی با رویکرد آموزش باستان شناسی زیر آب و تورهای آموزشی با حضور اساتید بین‌‌المللی باستان شناسی در جزیره کیش برگزار می شود.

وی افزود: ایجاد پایگاه منطقه ای باستان شناسی در زیر آب، نقش مهمی بر توسعه گردشگری آموزشی نیز دارد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به تلاش‌ها برای تخصیص تسهیلات کم بهره به توسعه فضاهای بوم گردی در سطح ملی گفت: با پیگیری و مذاکرات سازمان منطقه آزاد کیش با صندوق‌های کار آفرینی؛ طرح اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان عرصه بوم گردی در جزیره کیش نیز در دست اقدام می باشد.

نشان اظهار داشت: تحقق این اقدام مهم سبب می شود بناهایی که در این منطقه تاریخی هستند و شرایط تبدیل به کاربری‌های گردشگری و بوم گردی را دارند فعال شوند.

نشان در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت برگزاری سالیانه نوروز دریایی در جزیره کیش تاکید داشت و افزود: رویداد مهم نوروز دریایی به صورت فرا منطقه ای و در حوزه فرهنگی خلیج فارس برگزار می شود از این رو جزیره کیش می تواند محل برگزاری این رویداد مهم و ارزشمند باشد.

همچنین وی خاطر نشان کرد: با یک هم افزایی با جزیره قشم، بندر کنگ، بوشهر و سایر مناطقی که در پیشینه تاریخی خود بحث نوروز دریایی را دارند، می توانیم این نوروز را به یک رویداد ماندگار در جشنواره تابستانی کیش تبدیل کنیم.

نشان در ادامه تشریح برنامه‌های مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان در سال 1400 بر تکمیل مرمت کاخ مرجان که یکی از آثار ثبت شده در میراث فرهنگی است اشاره داشت و گفت: امسال مرحله نخست مرمت این بنا تکمیل می شود و با آماده سازی آن،فضای مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری منطبق با شرایط پیش روی جزیره ایجاد خواهد شد.

نشان با بیان این که طرح مقام سازی این بنا با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش درحال اجرا است اظهار داشت: ضمانت آغاز مرحله بعدی این طرح به اتمام رسیدن مقام سازی بنای کاخ مرجان است.

همچنین مطالعات ابتدایی مرمت بازار فرانسه در بودجه 1400 سازمان منطقه آزاد کیش پیش‌بینی شده است.