در جلسه‌ای با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و معاون وزیر نیرو، راهکار‌های تسریع در نصب و راه‌اندازی نیروگاه 40 مگاواتی برق تشریح و زمان بهره‌برداری از این نیروگاه تیرماه امسال اعلام شد.

به گزارش ایلنا؛ جعفر آهنگران سرپرست این سازمان در نشست با مهندس طرزطلب، معاون وزیر نیرو و همچنین مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، آغاز عملیات اجرایی و رسیدگی به نصب و راه اندازی نیروگاه جدید برق کیش با وجود بیش از 15 هزار واحد مسکونی و صنایع فعال در این منطقه را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، پیرو امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو، پرداخت 50 درصد از هزینه 24 میلیون دلاری راه‌اندازی نیروگاه جدید برق کیش را وزارت نیرو برعهده خواهد گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این خصوص گفت: پیگیری اجرای طرح نیروگاه برق، از دوره‌های مدیریتی قبل تا امروز با هدف تامین بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز جزیره کیش آغاز شده است که در نهایت مقرر شد با همکاری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نیرو به جرا درآید.طبق برآورد انجام شده نصب و راه اندازی این نیروگاه مبلغی بالغ بر 24 میلیون دلار هزینه به دنبال دارد.

جعفر آهنگران، در خصوص روند عملیاتی شدن این موضوع افزود: در پایان سال گذشته زمین مورد نظر جهت راه اندازی این نیروگاه تحویل و نقشه برداری‌ها پیگیری شد و با هدف تسریع در انجام امور نیز بازدیدی با حضور و همراهی مهندس طرز طلب معاون وزیر نیرو از وضعیت موجود صورت گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قول مساعد طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی برای اعزام گروه ژئوتکنیک و انجام تست‌های مربوطه پس از ایام تعطیلات گفت: شرکت مپنا به عنوان برنده مناقصه، نصب و راه‌اندازی نیروگاه 40 مگاواتی برق جزیره را در تیرماه سال جاری و قبل از پیک مصرف سال 1400 با مشارکت وزارت نیرو در دستور کار قرار داده است.