اولین نشست مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در سال۱۴۰۰ با رویکرد «مانع‌زدایی» در این جزیره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه، زیبایی کیش را مرهون زیباسازی سرمایه‌گذاران و تاریخ‌سازان جزیره دانست و گفت: کیش آبرو و الگوی کشور است و این مفاهیم نه‌تنها در حد یک واژه که باید بطور واقعی سنجیده و ارزیابی شود.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری را در ابتدای سال، روشنگر مسیر عنوان کرد و گفت: لازم است راهبردهای لازم در جهت تحقق پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، به همگان اعلام و اعمال شود. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، مانع‌زدایی را ابتدا در مسئولیت دولت دانست و گفت: در سال‌های اخیر، تحریم‌ها به دولت فشار آورده و به مناطق آزاد نیز تسری پیدا کرده است. از این رو، توجه رئیس‌جمهوری به مناطق آزاد، اولین قدم در رفع مشکل است. جعفر آهنگران بخش بعدی را معطوف به مجلس دانست و گفت: آنها فرصت کافی برای اصلاح قانونی که در دست دارند، در اختیار داشته و باید با ایجاد فرصت کافی برای کسب و کارها، به درخشش مناطق آزاد و کیش کمک کنند.

همگان باید بدانند و این موضوع اثبات شود که فقدان وجودی مناطق آزاد، چه تاثیر سوئی بر کشور خواهد داشت.  آهنگران با تاکید بر لزوم افزایش ماندگاری گردشگر در کیش، افزود: انتظار داریم در اصلاح قانون شاهد اتفاقات شایسته‌ای باشیم و قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده که باعث افزایش ۹درصدی قیمت سفر شده است، اصلاح شود.  سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به زمین‌گیری چندین هواپیما در کیش گفت: تمام نهادهای صاحب‌نظر کشور نیز موافق این مطلب هستند تا کارآفرینان و سازمان منطقه آزاد کیش با انگیزه کافی به نوسازی این ناوگان هوایی بکوشند. صحبت‌های ریاست‌جمهوری در ابتدای سال جاری نوید گشایش‌های اقتصادی و سیاسی دارد. باید از ظرفیت‌ قراداد ۲۵ساله با چین و قرارگیری مناطق آزاد در آن، استفاده کرد. آهنگران ادامه داد: مناطق آزاد به‌صورت مستقیم در دولت نماینده ندارند. به همین جهت، اصلاح قوانین در روند خود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. اتصال مناطق آزاد به دولت که زمینه آن فراهم شده است، می‌تواند راهگشا و فصل مشترک خواسته مناطق آزاد باشد و می‌توان در ارائه لوایح به مجلس، حضور فعال و موثرتری داشت.