آتیه فولاد نقش جهان؛ پشتوانه‌ای برای سهامداران این شرکت

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان گفت: از آنجا که همه سهام‌داران حقیقی هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان از کارکنان بازنشسته و شاغل فولاد مبارکه هستند، حمایت شرکت فولاد مبارکه از هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان صرفا در جهت منافع اقتصادی نیست، بلکه در راستای رفاه حال سهام‌داران و کمک به تأمین معیشت آنان است.

مهندس عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای مدیریت بر شرکت فولاد مبارکه بر توجه به معیشت کارکنان، امنیت و ایمنی در کار تأکید کرده‌ایم، تصریح کرد: ایجاد آرامش در دوران بازنشستگی در شرکت آتیه‌فولاد نقش‌جهان یک رسالت مهم برای این شرکت است و هر اقدامی برای بازنشسته‌ها قطعا بازخورد مثبتی برای شرکت در بر خواهد داشت. وی با تقدیر از وجدان عمومی کارکنان شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: چنانچه برای نیروی کار مشخص شود که مدیریت در راستای منافع آن‌ها اقدام می‌کند، با انگیزه مضاعف کار و تلاش خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه حاشیۀ سود بالا در بورس ممکن است فریبنده باشد اظهار داشت: تلاطم‌ها و رونق بازار سرمایه می‌تواند به‌طور کاذب در افزایش حاشیه سود مؤثر باشد، ولی باید مراقب بود و با تعریف یک حاشیه سود مطمئن و منطقی افزایش سرمایه سهام‌داران را تضمین کرد. مدیرعامل هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان نیز در این دیدار گفت: شرکت آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان همواره همراه و تابع دستورالعمل‌های شرکت فولاد مبارکه بوده است. حسین کفعمی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این شرکت، اظهار داشت: هلدینگ آتیه‌‌فولاد نقش‌جهان با کادر مجرب و 12 شرکت توزیع ورق فولادی در کشور، به‌ویژه در استان‌های کم برخوردار، مشغول فعالیت است. وی افزود: در ابعاد مختلف، نظارت بر عملکرد کارکنان این هلدینگ مطابق با استراتژی شرکت فولاد مبارکه است.

    

دستیابی به بالاترین میزان تولید فولاد خام در تاریخ فولاد مبارکه

بلند همتان فولاد مبارکه در 11 ماهه سال 99 موفق شدند با تولید 6 میلیون و 341 هزار تن فولاد خام به رشد 9.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 98(5 میلیون و 784 هزار تن) دست یابند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه ضمن اعلام خبر این دستاورد غرورآفرین گفت: ثبت این رکورد در حالی به دست آمد که بالاترین رکورد تولید فولاد مبارکه در سال 1396 (6 میلیون و 451 هزار تن) ثبت شده بود و این رکورد از ابتدای سال 99 تا تاریخ 12 اسفندماه، با تولید (6 میلیون و 609 هزار تن) پس از گذشت سه سال با وجود همه محدودیت‌ها شکسته شد. عباس اکبری محمدی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سایه الطاف الهی و با اتکا به اراده و تخصص مدیریت و کارکنان شرکت تا پایان سال جاری این افزایش تولید به بیش از نیم میلیون تن از هدف تعیین‌شده افزایش یابد.

در پی کسب این موفقیت، غلامرضا سلیمی مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از عوامل ذیل به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات اثرگذار در کسب این رکورد ارزشمند یاد کرد: حمایت همه‌جانبه مدیرعامل شرکت از اهداف تعریف شده و ایجاد انگیزه بین همکاران؛ همدلی و صرف فعل خواستن در تمام رده‌های ناحیه؛ مدیریت به‌موقع و مؤثر انواع متالیک شارژ کوره‌ها و به حداقل رساندن توقفات ناشی از کمبود مواد اولیه؛ کاهش هوشمندانه زمان تعمیرات؛ هماهنگی و تعامل مناسب بین واحدهای مختلف تولید در ناحیه؛ استفاده مؤثر از واحدهای پشتیبانی‌کننده؛ انجام پروژه‌های بهبود متعدد؛ استفاده مؤثر از توان پیمانکاران ناحیه.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در خاتمه، ضمن قدردانی از تلاش همه‌جانبه کارکنان شرکت کسب این دستاورد را به مدیریت، کارکنان، تمامی ذی‌نفعان و تأمین‌کنندگان فولاد مبارکه تبریک گفت.