معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: امروز می‌توان ادعا کرد که فولاد مبارکه توان تولید هر گونه گرید فولادی میکروآلیاژی را تا مرحله اسلب دارد. متاسفانه تبدیل آن به ورق یک آرزو شده، طرح نورد گرم 2 در همین راستا تایید شده است. از سال 89 اقدامات اولیه آن برای انتخاب پیمانکار نیز صورت گرفت ولی به دلیل تحریم‌ها این طرح در دو مرحله متوقف شد. امروز با پیمانکار چینی کار را به سمت جلو پیش خواهیم برد.

مختار بخشیان معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای فعالان این حوزه دانست و گفت: این نمایشگاه باعث می‌شود تا تولیدکنندگان با توانمندی‌های یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

وی سیاست گروه فولاد مبارکه را حضور جدی و پررنگ در نمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: امروز شاهد هستیم شرکت فولاد مبارکه همراه با شرکت‌های زیرمجموعه به صورت فعال در این نمایشگاه حضور دارند. امروز فرصت خوبی است که علاوه بر عرضه توانمندی‌ها از پتانسیل‌های کشور در زمینه فولاد باخبر شویم.

بخشیان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فولاد مبارکه بخصوص در حوزه تختال گفت: امروز به جرات می‌توان ادعا کرد که شرکت فولاد مبارکه تنها شرکتی در خاورمیانه است که تقریبا قادر به تولید تمام محصولات ویژه و بروز فولادی دنیا تا مرحله اسلب است.

وی ادامه داد: اسلب 300، 250، 220، 200 میلیمتر در سبد فولاد مبارکه وجود دارد این تنوع محصول در حوزه اسلب کم‌نظیر است و در سطح جهان کمتر تولیدکننده‌ای وجود دارد که این میزان تنوع در محصولاتش وجود داشته باشد.

وی افزود: این نوع تنوع در سایر ورق‌های فولادی وجود دارد در کنار آن نیز فولاد مبارکه در بخش پایین دستی مانند تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی فعال است؛ این امر باعث شده نام فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده آ‌هن اسفنجی در جهان بدرخشد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در خصوص پروژه نورد گرم 2 گفت: فولاد مانند تمام حوزه‌های دیگر در طی سال‌ها توسعه زیادی روی محصولاتش صورت گرفته است. در حال حاضر حرکت فولادسازان دنیا برای تولید ورق‌های عریض، سبک‌تر با استحکام بالاتر است. فولاد مبارکه نیز برای اینکه از این حرکت عقب نماند تا مرحله اسلب سرمایه‌گذاری انجام داده است. امروز می‌توان ادعا کرد که فولاد مبارکه توان تولید هر گونه گرید فولادی میکروآلیاژی را تا مرحله اسلب دارد. متاسفانه تبدیل آن به ورق یک آرزو شده است، طرح نورد گرم 2 در همین راستا تایید شده است. از سال 89 اقدامات اولیه آن برای انتخاب پیمانکار نیز صورت گرفت ولی به دلیل تحریم‌ها این طرح در دو مرحله متوقف شد. امروز با پیمانکار چینی کار را به سمت جلو پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: اگر این طرح به بهره‌برداری برسد می‌توان گفت ایران حرف اول را در تولید فولادهای کیفی و روز دنیا را می‌تواند بزند از مسئولین انتظار داریم برای راه‌اندازی هر چه سریعتر این طرح کمک کنند