مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان درخصوص اهمیت نسل چهارم تکنولوژی در صنعت فولاد گفت: امروز با پدیده های نوظهور و شگفت‌انگیزی در تمامی ابعاد زندگی مردم جهان روبرو هستیم که تاثیرگذاری قابل توجهی دارد.

حمیدرضا عظیمیان در هفتمین کنفرانس استیل پرایس با بیان این مطلب در ادامه افزود: استرالیا قبلا سنگ آهن را با کشتی های  ۶۰ و ۷۰ هزار تنی صادر می‌کرد، اما امروز با کشتی‌های ۶۰۰ هزار تنی هزینه ارسال سنگ آهن خود را به ۴ دلار رسانده است؛ اما ما در ایران برای انتقال سنگ آهن از بافق به بندرعباس همچنان از تکنولوژی دوم استفاده می‌کنیم.

به گفته وی، در ایران صنعت پتروشیمی به نسل چهارم ورود کرده است. ما امروز در جهان با انقلاب صنعتی چهارم روبرو هستیم و باشگاه فانوس دریایی نیز برای این موضوع ایجاد شده است.

به گفته عظیمیان، با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینه مالی و یا تسهیلات بانکی به یک ششم خواهد رسید. اگر بتوانیم به هدف هوشمندسازی فولادمبارکه دست یابیم، سود فوق العاده‌ای بدست خواهیم آورد، اما اگر به نسل چهارم مجهز نشویم در سال‌های آینده بازار ورق خود را از دست خواهیم داد. زیرا صنایع خودروساری نیازمند ورق‌های در نهایت سبک و ایمنی است که ما آن را تولید نمی‌کنیم

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، اکنون بیش از بیست شرکت بزرگ عضو این باشگاه شدند و در فولاد نیز شرکت پوسکو کره جنوبی، تاتای هند و یک شرکت اروپایی در آن عضو هستند. این امر نشان میدهد که ما نیز باید هوشیار باشیم و برای عضویت در این باشگاه تلاش کنیم. فولاد مبارکه در این راستا طرح تحول دیجیتال را در دستور کار قرار داد که از نسل چهارم دیجیتال است.

وی افزود: طرح تحول دیجیتال، از ۵ مرداد ۹۹ شروع شد و هدف غایی ما این است که فولاد را به صورت هوشمند اداره کنیم و تمام بخشهای تولید، فروش و مالی بازرگانی تا تحویل کالا از صفر تا۱۰۰ هوشمند اجرا شود.

به گفته عظیمیان، با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینه مالی و یا تسهیلات بانکی به یک ششم خواهد رسید. اگر بتوانیم به هدف هوشمندسازی فولادمبارکه دست یابیم، سود فوق العاده‌ای بدست خواهیم آورد، اما اگر به نسل چهارم مجهز نشویم در سالهای آینده بازار ورق خود را از دست خواهیم داد. زیرا صنایع خودروساری نیازمند ورقهای در نهایت سبک و ایمنی است که ما آن را تولید نمی‌کنیم.

به گفته مدیرعامل فولادمبارکه، اگر بخواهیم بازار ایران را حفظ کرده و در این بازار نقش ایفا کنیم ملزم به ورود به تکنولوژی نسل چهارم هستیم. همچنین اگر بخواهیم کاهش هزینه داشته باشیم، باید از تکنولوژی روز استفاده کنیم‌.

عظیمیان گفت: از مرداد ماه تا اکنون ۲ رخداد برای طرح تحول دیجیتال برگزار و ۴۰۰پروژه کوچک و بزرگ در اختیار شرکتهای استارتاپی قرار داده شد و تا پایان سال ۱۰۰پروژه را در اختیار این جوانان قرار خواهیم داد.

وی ابراز امیدواری کرد که فولاد مبارکه نیز بتواند به عضویت باشگاه فانوس دریایی دست یاید. در این زمینه باید اشاره کرد که شرکت بین المللی ایریسا در کنار دانیلی و دو شرکت خارجی قرار گرفته و دو مشاور خارجی برای این کار داریم. عظیمیان ادامه داد: قراردادی با دانشگاه اصفهان بسته شده و در حال حاضر حدود ۱۵۰ مدیر در زمینه طرح تحول دیجیتال آموزش می بینند.

مدیرعامل فولادمبارکه در پایان گفت: امیدواریم نگاه جدید فولاد مبارکه در زمینه طرح تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمند سازی به همه شرکتها در ایران منتقل شود.