رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اهدای لوح تقدیر به مهندس عظیمیان، مـــدیرعامـــل شـــرکت فـــولاد مبـــارکه، از تلاش‌هــــای ایـــن شــــرکت درخـــصوص رعایـــت دستورالعمل‌های حوزۀ پدافند غیرعامل قدردانی کرد.

در پی دریافت این لوح تقدیر، دبیر کمیتۀ پدافند غیرعامل و مدیر حراست فولاد مبارکه در تشریح اقدامات فولاد مبارکه در این حوزه گفت: پیشبرد اهداف دفاعی و پایداری همگام با رونق و جهش تولید در شرکت فولاد مبارکه موجب موفقیت این مجموعه در بخش پدافند غیرعامل کشور شده است. خوشبختانه با تدابیر خردمندانه و همت والای مدیریت و کارکنان شرکت که رزمندگان جبهۀ صنعت محسوب می‌شوند، تمامی سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و هدایت سازمانی در این زمینه مطابق با معیارهای امنیت ملی و مؤلفه‌های دفاعی کشور تنظیم شده و همچنین ملاحظات فنی و مهندسی پدافند غیرعامل در طرح‌ها، عملیات اجرایی و بهره‌برداری فرایندهای تولید تحقق یافته است تا این سرمایۀ بزرگ را در برابر تهدیدهای طبیعی و آنچه ساختۀ دست بشر است، آماده و مصون نگه دارد.

کریم فخارزاده در خصوص ساختار کمیتۀ پدافند غیرعامل در فولاد مبارکه اظهار داشت: در این ساختار مدیرعامل و عالی‌ترین مقام سازمان به‌عنوان رئیس کمیته، مدیر حراست به‌عنوان دبیر و تمامی معاونان به همراه مدیر بهداشت حرفه‌ای و محیط‌زیست (HSE) و فرمانده بسیج کارخانه به‌عنوان اعضای کمیته حاضرند. همچنین این ساختار دارای یک نفر کارشناس مدیریت در مقام هماهنگ‌کنندۀ درون و برون‌سازمانی است که مسئولیت پیونددهی و هم‌افزایی قرارگاه‌ها و کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل (در حال تشکیل) با سلسله‌مراتب بالادستی کشوری را به عهده دارد.

وی دربارۀ آنچه اهمیت توجه به پدافند غیرعامل را در فولاد مبارکه دوچندان می‌کند، گفت: فولاد مبارکه مولود انقلاب اسلامی است و در شرایط بسیار سخت در دوران جنگ و تحریم ساخته شده است. امروز حفظ فولاد مبارکه از اهداف اصلی پدافند غیرعامل است.

مدیر حراست فولاد مبارکه در ادامه خاطرنشان کرد: بحران و جنگ به‌عنوان عوامل همیشه حاضر در حیات بشری، تدابیر و اقدامات کشورهای پیشرفته پس از جنگ جهانی اول در بخش پدافند غیرعامل، شرایط استراتژیک خاورمیانه و کشور در منطقه و جهان، تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بخش پدافند غیرعامل و حفاظت از زیرساخت‌های کشور از مهم‌ترین عوامل هستند. از دیگر عواملی است که باعث شده فولاد مبارکه همواره اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل را لازم‌الاجرا بداند می توان به این موراد اشاره کرد: استقرار شرکت فولاد مبارکه در ردیف تهدیدات و تحریم‌های دشمن، نقش ویژه و جایگاه عالی شرکت در عرصۀ داخلی و خارجی صنعت فولاد، اهمیت فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی و تولیدی کشور، تأکید رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو در بخش پدافند غیرعامل و تأکید مدیریت عالی شرکت در این حوزه.

گفتنی است در متن این لوح که به امضای سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور رسیده است چنین آمده است:

شکوفایی، بالندگی و استحکام درونی مؤلفه‌های قدرت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون زحمات بی‌وقفه و مجدانه بزرگوارانی چون جنابعالی است که با تکیه بر ایمان و روحیۀ جهادی در عرصۀ اعتلای پدافند غیرعامل و آموزش و فرهنگ‌سازی مفاهیم و اصول آن گام‌های ارزنده‌ای برداشته‌اید.