مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، هم‌افزایی در تقویت فعالیت‌های نوآورانه و پژوهشی را زمینه‌ساز تبدیل ظرفیت‌های کیش به عامل توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش، از پژوهشگران جزیره کیش که در بخش‌های مختلفی ازجمله محیط زیست، پوشش گیاهی، آبزیان، و تهیه اطلس و فرهنگ بومی منطقه فعالیت‌های پژوهشی داشته، همچنین چندین شرکت‌های دانش‌بنیان که طرح‌های تحقیقاتی ارزشمندی ارائه کرده بودند و همکاران پژوهشگر سازمان منطقه آزاد کیش با اهدای لوح تجلیل شد.

در این مراسم غلامحسین مظفری با ابراز خرسندی از شمار فراوان پژوهشگران ساکن در جزیره کیش گفت: با وجود رکود فعالیت‌های اقتصادی و پژوهشی در کشور که ناشی از شیوع جهانی کروناست، جزیره کیش با یک حرکت موثر و ایجاد مرکز نوآوری فرصت بسیار ارزشمندی را برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از استارت‌آپ‌ها در این منطقه آزاد فراهم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حضور بیش از 45 شرکت دانش‌بنیان در این مرکز را مبین زیرساخت‌های مناسب این جزیره برای فعالیت‌های اقتصادی برپایه علم و فناوری برشمرد و گفت: کیش با ظرفیت‌های کم‌نظیر در حوزه‌های متعدد ازجمله اقتصاددریامحور می‌تواند بارسنگینی را در رونق اقتصادی کشور به دوش بکشد.

وی بررسی اصولی طرح‌ها، آسیب‌شناسی فعالیت‌های انجام شده و توجه به مقوله مهم پژوهش را ارکان اصلی موفقیت در روند توسعه برشمرد و با تاکید بر ضرورت توجه جدی به نیازهای پژوهشی تصریح کرد: بی‌تردید هم‌افزایی با مشاوران مجرب و پیشبرد کارها بر مبنای تحقیق و پژوهش منجر به حصول نتایج بهتری خواهد شد.

مظفری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های کیش برای استقرار طرح‌های بین‌‌المللی استفاده شود، گفت: برای تحقق این هدف معرفی شایسته توانمندی‌های این منطقه آزاد از طریق رسانه‌ها ضروری است و اصحاب رسانه در این روند مسئولیت حساس و مهمی بر دوش دارند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز به کار واحد صنایع خلاق در هفته‌های آینده در برج نوآوری کیش خبر داد و از اصحاب رسانه و پژوهشگران جزیره کیش خواست مرکز نوآوری را خانه خود دانسته و با رویکرد یک ظرفیت ملی و فرامنطقه‌ای درجهت معرفی شایسته این فرصت ارزشمند فعالیت کنند.