سند راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش با رویکرد تبدیل این منطقه به مقصد گردشگری بین‌‌المللی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، تدوین سند راهبردی این سازمان را نقشه راه مناسبی برای آغاز فعالیت‌های توسعه یافته حوزه خدمات گردشگری در این منطقه برشمرد.

ماهان مدون جزیره کیش را مطلوب‌ترین مقصد گردشگری کشور با رویکرد تفریحات و سرگرمی‌های سالم و متنوع برای گروه‌های سنی و سلایق مختلف معرفی کرد و اظهار داشت: جزیره کیش از نظر «تعداد، تنوع، کیفیت و سطح ارائه خدمات» در تاسیسات و امکانات گردشگری پیشتاز است. وی با بیان این که ارتباطات حوزه گردشگری جزیره کیش با سرزمین اصلی به خوبی شکل نگرفته است افزود: با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در جزیره کیش، شمار زیادی گردشگر و فعالان اقتصادی جهت سرمایه‌‌‌گذاری به این منطقه جذب شده اند، اما لازمه توسعه و پیشرفت در این صنعت برقراری ارتباط حوزه گردشگری کیش با سرزمین اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حضور فعالان اقتصادی که از سال‌های گذشته با یک ساختار سنتی در بخش گردشگری کیش فعالیت کرده و سرمایه‌گذاران جدیدی نیز از طریق آنها در این منطقه جذب شدند گفت: با ایجاد ظرفیت‌ها و امکانات توسعه یافته در کشور، سرعت رشد صنعت گردشگری در سرزمین اصلی نسبت به کیش افزایش قابل توجهی داشته است.

ماهان مدون در رابطه با افق چشم انداز کیش و مناطق آزاد در بخش گردشگری، خاطر نشان کرد: پایلوت بودن این مناطق از جمله جزیره کیش برای توسعه گردشگری از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است. مدون ایفای نقش دروازه‌ای برای ورود گردشگر خارجی به منظور سرمایه‌‌‌گذاری‌های گردشگری را هدف‌‌‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: ضمن فراهم کردن بستر لازم جهت معرفی ظرفیت‌های جزیره کیش در زمینه سرمایه‌‌‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی علاقمند به فعالیت در کیش استقبال و حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت موجود اتاق بازرگانی به عنوان بازوی کمکی در تمام کسب و کارهای گردشگری ایران و برقراری ارتباط مناسبی با کسب و کارهای مرتبط در سایر کشورها، شناخت بازار هدف و ایجاد بازارهایی که در آینده رشد خوبی خواهد داشت در این منطقه تحقق می‌یابد.

شایان ذکر است جزیره کیش از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود و سالانه به ‌طور متوسط، بیش از دو میلیون گردشگر به جزیره کیش سفر می‌کنند.