با گذشت 63 روز از آغاز بیماری کووید 19 بخش تنفسی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش خالی از بیمار شد.

به گزارش ایلنا؛ رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: با مساعدت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در جزیره کیش و بر اساس مصوبات پیشگیرانه‌ای که از سوی شورای سلامت کیش ابلاغ شد؛ بعد از گذشت 63 روز سرعت شیوع ویروس کرونا در کیش کم شده و در منحنی اپیدمی تاخیر ایجاد کرده است.

محمدرضا رضانیا افزود: بین نمونه‌هایی که در چند روز گذشته به آزمایشگاه مرجع ارسال شده بود، مورد جدید شناسایی نشد و مجموع تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کیش ۵۲ نفر است و از این تعداد ۵۰ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده و متاسفانه ۲ مورد فوتی داشته‌ایم.

رضانیا به یک مورد فوتی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش اشاره داشت و گفت: این شخص مبتلا به سرطان کبد بود ولی با تشخیص پزشک معالج که مشکوک به کووید 19 اعلام شده بود با ضوابط بیماران کرونایی مراسم خاک سپاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از 63 روز بیمارستان کیش عاری از بیماران تنفسی مشکوک به کووید 19 است و تمام بیماران از این بیمارستان ترخیص شدند؛ افزود: در شرایط کنونی کادر درمان بیمارستان توان مضاعفی را به دست خواهند آورد و با تمام توان مثل گذشته آماده ارائه خدمات با کیفیت در این بیمارستان خواهند بود.

سخنگوی شورای سلامت کیش در ادامه خاطر نشان کرد: فعالیت محدودی برای بازار‌ها و اصناف کم خطر در جزیره کیش آغاز شده است و باید توجه ویژه ای بر رعایت ضوابط قرنطینه خانگی داشته باشیم و ضوابط فاصله‌‌‌گذاری را رعایت کنیم.

رضانیا در پایان افزود: اگر ضوابط بهداشتی رعایت نشود قطعا انتقال مجددا ویروس کرونا آغاز می شود و پیک دوم خطرناکی را برای ما در پی خواهد داشت.