با استفاده از زیر ساخت‌ها و پتانسیل‌های جزیره کیش؛ آموزش‌های مجازی در این منطقه اجرایی می‌شود تا بتوان در شرایط و موقعیت‌های خاص تهدیدها را در زمینه آموزشی به یک فرصت تبدیل کرد.

به گزارش ایلنا، سومین نشست شورای آموزش مجازی آموزش و پرورش کیش به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جزیره کیش با حضور رضا اردلان مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، بهمن خانی رییس اداره نظارت بر مراکز آموزشی، سپیده امیدی کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور آموزشی، حسین تاوانه کارشناس فناوری آموزش و پرورش کیش، عباس فوم از موسسه مهر هشتم کیش (الغدیر) و جمعی از نمایندگان مدارس دولتی و غیرانتفاعی، چهارشنبه چهاردهم اسفند در سالن اجتماعات آموزش و پرورش کیش برگزار شد.

رضا اردلان مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با بیان اینکه در شرایط کنونی با بحران شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، ضمن کاهش مسافرت‌های غیرضروری، فرهنگ استفاده از آموزش‌های مجازی را در جزیره کیش ارتقا خواهیم داد؛ افزود: با محوریت اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در مدارس کیش چنانچه این بحران ادامه داشته باشد مقطعی از نوروز جزو تقویم آموزشی در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، لزوم پوشش پنجاه محتوای درسی در پایه‌های مختلف تحصیلی را آموزش مجازی و شبکه آموزش مرکز صدا و سیمای کیش برشمرد و اظهار داشت: شبکه آموزش به تنهایی نمی‌تواند محتوای درسی پایه‌های مختلف تحصیلی را پوشش دهد بلکه باید گزیده‌ای از محتوای درسی بر‌اساس حساسیت و اولویت‌بندی در  شبکه آموزش پخش شود.

 اردلان درخصوص همکاری تله کیش برای ارائه پهنای باند مورد نیاز برای آموزش مجازی و استفاده از امکانات مهر هشتم کیش (الغدیر) اظهار داشت: باتوجه به تجربیات و امکاناتی که در آن موسسه وجود دارد با اولویت‌بندی در مقاطع متوسطه اول و دوم فعالیت خود را آغاز کرده است؛ می‌توانیم از این امکانات برای راه‌اندازی آموزش مجازی بهره‌مند شویم.

 وی افزود: موسسه سپهر دانش پژوهان یکی دیگر از موسسات دارای مجوز از سازمان منطقه آزاد کیش است که برای راه‌اندازی آموزش مجازی و تولید محتوا از امکانات این موسسه نیز استفاده خواهیم کرد.

اردلان با اشاره به تنوع اقوام و فرهنگ در جزیره کیش؛ شبکه آموزش مرکز صدا و سیمای کیش را یکی از ویژگی‌های بارز این منطقه بر شمرد و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه صدا و سیما نیاز به مخاطب دارد محقق شدن این امر یک نوع مخاطب‌سازی برای صدا و سیمای کیش است که در این صورت این مرکز می‌تواند رسالت و ماموریت خود را به شکل فراگیر انجام دهد.

بهمن خانی رییس اداره نظارت بر مراکز آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این نشست ویژگی‌ها و شاخصه‌های آموزش مجازی را سخت افزار و نرم افزار برشمرد؛ و عنوان کرد: تمام ده هزار دانش‌آموز در جزیره کیش باید از ابزارهای سرعت و پهنای باند اینترنت برخوردار باشند تا بتوانند از محتوای تولید شده بهره‌مند شوند.

وی افزود: ضمن اینکه مرکز صدا و سیمای کیش از یک سری استانداردها تبعیت می‌کند، محتوا و کیفیت فیلم‌های ضبط شده برای پخش مستلزم رعایت استانداردهای مربوطه است.

عباس فوم از موسسه مهر هشتم کیش (الغدیر)  با بیان اینکه سیاست شورای آموزش مجازی آموزش و پرورش کیش تلاش بر این دارد که قبل از ایام نوروز ساز و کار مناسبی برای آموزش مجازی فراهم آورد؛ گفت: طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان در ایام تعطیلات پیش رو به جز آموزش‌های مجازی در منزل نیاز به سرگرمی دارند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تمهیدات لازم درخصوص راه‌اندازی آموزش مجازی برای دانش‌آموزان کیش در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

گفتنی است یکشنبه یازدهم اسفند در دومین نشست شورای آموزش مجازی آموزش و پرورش کیش زمان‌بندی آموزش مجازی، مدیریت حجم عمده‌ای از تولید محتوا، تولید ویدیوهای آموزشی، برگزاری کلاس‌های آنلاین، استفاده از مدرسین دروس تخصصی ساکن در جزیره کیش، انتخاب عناوین درسی، تجهیز و استفاده از بردهای هوشمند استودیو آموزش و پرورش ازجمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که چهارشنبه چهاردهم اسفند با برگزاری سومین نشست این شورا درخصوص مسائل مطرح شده به اتفاق نظر رسیده و آموزش مجازی برگزار خواهد شد.