رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد نوروزی کیش بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب به گردشگران به عنوان عاملی مهم درافزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با حضور روسا و نمایندگان کمیته‌های ستاد نوروزی با هدف برنامه ریزی و به کارگیری ظرفیت‌ها در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی یکشنبه27 بهمن در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

محمد پور سینا، رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز برای کشور و جزیره کیش یک مناسبت ارزشمند ملی است گفت: هر ساله در تعطیلات نوروز و سال نو میهمانان و گردشگران بسیاری وارد جزیره کیش می شوند که این امر مایه خیر و برکت برای این جزیره است.

وی افزود: ما باید با هم فکری و هم افزایی تلاش کنیم راه گشای سفر گردشگران به جزیره کیش باشیم و در زمینه اطلاع‌رسانی خدمات مطلوبی به هموطنان ارائه کنیم تا در پایان سفر خود با رضایت خاطر جزیره را ترک کنند.

وی با اشاره به چاپ کتاب‌های راهنما و اقلام متعدد در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سنوات گذشته محصولاتی تولید شده است که تاریخ مصرف ندارند و بالغ بر یکصد هزار عدد نقشه و برشورهای راهنمای سفر در انبار سازمان منطقه آزاد کیش موجود است که می توان از آنها استفاده کرد.

ماهان مدون نماینده کمیته گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز نقش جزیره کیش را در ایام نوروز نقش حمایتی عنوان کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش صرف نظر از مسائل اقتصادی تمام انرژی خود را بر این اصل گذاشته تا هموطنانی که این جزیره را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند با رضایتمندی و خاطره ماندگار کیش را ترک کنند.

وی اطلاع‌رسانی در جزیره کیش را با دو رویکرد جامعه میهمان ومیزبان عنوان کرد و افزود:باید جامعه میزبان در این فعالیت‌ها آگاهی لازم از سیاست‌های سازمان را داشته باشند تا برنامه خود را با این رویکرد هماهنگ کنند.

ماهان مدون با اشاره به اهمیت نقش اطلاع‌رسانی در واکنش سریع نسبت به اتفاقات احتمالی، اظهار داشت: با تعریف ساختاری در زمینه اطلاع‌رسانی می توان با فراهم کردن امکانات مورد نیاز در شرایط بحران‌های طبیعی، سیاسی و اجتماعی زمینه واکنش سریع و حفظ رفاهبیشتر گردشگران را تقویت کرد.

نماینده کمیته گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: نتایج نظر سنجی‌ها نشان می دهد که بیش از 80 درصد گردشگران نوروزی پیش از این نیز به جزیره کیش سفر کرده اند، ازاین رواگربتوانیم این افراد را جامعه هدف قرارداده و اطلاعات را پیش از شروع سفر به آنان برسانیم 50درصد در فرایند اطلاع‌رسانی موفق عمل کرده ایم.

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش هم ساختار مدیریتی واحد یکپارچه سازمان منطقه آزاد کیش را یکی از جذابیت‌های جزیره کیش برشمرد و افزود: می توانیم این ساختار را در شیوه اطلاع‌رسانی محتوای مورد نظر به گردشگران به صورت یکپارچه ارائه کنیم تا هدف اصلی در اطلاع‌رسانی محقق شود.

امیر سوداگران با بیان اینکه ساختار «آی کیش»به نقطه مطلوبی رسیده و بعد از دو سال حرکت رو به جلو دارد اظهار داشت: این نسخه نیاز به نصب اپلیکیشن «آی کیش» نداشته و جذابیت‌های اجرای این اپلیکیشن تحت وب و سیستم عامل و مبتنی بر موقعیت جغرافیایی است و شیوه اطلاع‌رسانی که برای یک گردشگر نیاز است در آی کیش قابل ارائه است.