در بیست و دومین همایش شرکت های برتر ایران در سال ۹۸، شرکت پتروشیمی فن آوران به عنوان برترین شرکت ایران برای دومین سال متوالی مشخص و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار توسعه ایرانی از خوزستان، پتروشیمی فن آوران که یکی از زیر مجموعه های بنگاه های صنعتی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) محسوب می شود، موفق به کسب عنوان برترین شرکت ایرانی شده است.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گروه سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، شاید عناوین غریب و نا آشنایی باشند اما با نام و عنوان شستا و تاپیکو خود را معرفی و مطرح کردند و این روزها کمتر کسی است که نام هلدینگ های شستا و تاپیکو به گوشش نخورده باشد.

 پتروشیمی فن آوران با احراز رتبه های ممتاز و جدید در شاخص های متعدد ارزیابی یکصد شرکت برتر ایرانی، از مجموع ۵۰۰  شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته شده توسط سازمان مدیریت صنعتی برای سال مالی ۱۳۹۷ با کسب جایگاه نخست موفق شد تا عنوان شرکت برتر را به خود اختصاص دهد.

 شاخص بهره وری تمامی عوامل در گروه پتروشیمی، ارتقاء ۲۶ پله ای رتبه فروش، تصاحب جایگاه های مهم و با اهمیت در شاخص های تخصصی از عوامل تاثیر گذار در کسب این رتبه بود که پس از ارزیابی و رتبه بندی شرکت های برتر ایرانی در سال ۹۸ بر اساس عملکرد مالی در سال ۹۷ با برگزاری یک همایش در تهران نتایج اعلام و شرکت برتر ایران معرفی شد.

محمدجواد بدری مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در گفت وگو با خبرنگار توسعه ایرانی، اظهار داشت: پتروشیمی فن آوران برای دومین سال پیاپی موفق به کسب عنوان شرکت برتر شده است اما با این تفاوت که این بار با احراز رتبه ۶۵ و صعود ۲۶ پله ای نسبت به سال گذشته در جمع یکصد شرکت برتر ایران از منظر شاخص فروش قرار گرفته است.

وی گفت: این امتیاز و دستاورد نشان از رشد قابل توجه در حوزه تولید محصولات، بهبود عملکرد فروش، افزایش تولید متانول و اسید استیک در مقایسه با دیگر شرکت های حاضر در این رتبه بندی رل خواهد داشت که در شرایط دشوار بازارهای رقابتی داخلی و جهانی با وجود تحریم های گسترده، این مهم دستاوردی قابل توجه بشمار می رود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران با اشاره به تشریح ارزیابی و کسب عنوان برتر، یادآور شد: پس از تعیین ۱۰۰ شرکت برتر اول تا پنجم بر اساس شاخص فروش هر یک از گروه های پنجگانه، از منظر ۳۲ شاخص تخصصی در گروه های هم صنف خود، مورد بررسی و ارزیابی عملکرد قرار گرفتند که پتروشیمی فن آوران توانسته است در این مهم رتبه نخست شاخص بهره وری کل عوامل را در گروه شرکت های پتروشیمی یکصد شرکت برتر، رتبه نخست‌ را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: شرکت پتروشیمی فن آوران در ارزیابی معیار فروش محصولات، در مقایسه با دیگر شرکت های گروه پتروشیمی در جمع ۱۰۰ شرکت برتر نخست، با رقم عملکرد فروش ۲۷،۸۰۸/۹ میلیارد ریالی جایگاه دوازدهم را از آن خود کرده است.

بدری عنوان کرد: در گزارش سازمان مدیریت صنعتی، نام شرکت پتروشیمی فن آوران در مرتبه سوم از بین ۵ شرکت برتر از نظر شاخص، بیشترین بازده فروش با بازده ۵۸ درصدی را بعد از شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(هلدینگ) با ۷۹% و پتروشیمی خارگ با ۶۸ % قرار گرفته است که دستاوردی دیگر برای این تولید کننده متانول و تنها تولید کننده اسید استیک در کشور، که بعنوان عضوی از گروه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) محسوب می شود بشمار می رود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران در پایان گفت: پتروشیمی فن آوران، سومین تولید کننده عمده متانول ایران از نظر سابقه تولید و تنها تولید کننده اسید استیک کشور، توانسته است سهم عمده ای را از سبد اهداف و سیاست های کلان حاکمیتی در راستای تحقق اصل توسعه اقتصادی، بر عهده بگیرد که تدابیر موثر و استراتژی های راهبردی مدیران ارشد و همراهی و تلاش همه جانبه کلیه عوامل و کارکنان پرتلاش این مجموعه در سال های اخیر، منجر به تحقق دستاوردهای مهم مورد اشاره، همراه با تامین تقاضای مورد نیاز بازارهای هدف گردیده است.

خبرنگار: سالار قاسم پور