موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با هدف توسعه ایده‌های نوین آموزشی در قالب بازی‌های جدید،حامی رویداد بازی سازی هکاتون شد. 

به گزارش ایلنا؛ رویداد «بازی سازی هکاتون» به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حمایت موسسه آموزشی علوم و فنون کیش از ۲۷ تا ۲۹ آذر به نمایندگی از «سازمان منطقه آزاد کیش» در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این رویداد رقابتی با محوریت «جزیره زیبای کیش و آموزش زبان» ، گروه‌های شرکت کننده از سراسر ایران به تولید یک بازی رایانه ای با موضوع آموزش زبان به کودکان، نوجوانان و ناشنوایان و با در نظر گرفتن عناصر شاخص جزیره زیبای کیش اقدام کردند. اختتامیه این جشنواره ششم دی برگزار خواهد شد و از طرف «موسسه آموزشی علوم و فنون کیش» به نمایندگی از «سازمان منطقه آزاد کیش» به تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها ، به ترتیب جوایز ۱۵، ۷ و ۳ میلیون تومانی اعطا می شود. دو جایزه 5 میلیون تومانی نیز در حوزه «گردشگری و آموزش زبان» برای «بهترین بازی سال» در نظر گرفته شده است و «بهترین مقاله سال» نیز هدیه ای به میزان ۵ میلیون تومان از سوی موسسه علوم و فنون دریافت می کند.

همچنین در این رویداد به منظور توسعه و بهره برداری از بازی‌های تولید شده ، امکان حضور در برنامه‌های شتاب‌دهی، معرفی بازی‌ها به سرمایه‌گذاران و عقد قرارداد با مجموعه‌های سفارش‌دهنده بازی برای تیم‌های منتخب این رویداد فراهم می شود.

گفتنی است حمایت از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه از مهمترین اهداف موسسه آموزشی علوم و فنون در این رویداد است.